Prostownik automatyczny z mikroprocesorem w Biedronce jest sprzedawana od 06.11.2014 r. i kosztuje niecałe 50 zł. Do ładowania akumulatorów 6V i 12 V. Trzy trybu ładowania: 2A (motocykl), 3,5A (samochód), i 4A (tryb zimowy).
źródło: biedronka.pl
Prostownik automatyczny z mikroprocesorem z Biedronki - opis:
- do akumulatorów 6V i 12 V
- proces ładowania sterowany mikroprocesorem - rozpoznaje typ akumulatora
- możliwość wyboru trybu ładowania: 2A (motocykl), 3,5A (samochód), i 4A (tryb zimowy)
- bezpieczne, izolowane klamry
- proste i bezpieczne ładowanie akumulatorów samochodów osobowych, motocykli i skuterów – automatyczne zabezpieczenie przed przeładowaniem, przeciążeniem oraz odwrotnym podłączeniem biegunów
Tania, mała i lekka. W zeszłym roku też były, kupiłem i rok już bez problemów działa. Teraz są jeszcze tańsze, ale już mam.
OdpowiedzUsuńByłem specjalnie dzisiaj w Biedrze ale niestety nie było. Jeszcze wieczorem podjadę do jednej (Gdańsk) i dam znać.
OdpowiedzUsuńTeż się skuszę na niego :)
OdpowiedzUsuńa może ktoś się jeszcze wypowie, kto posiada taki, czy jest wart kupna?
Jutro jak kupię dam opinie o nim.
Kupiłem podobny 2-3 lata temu.(takie "coś" można nabyć w każdym markecie i dyskoncie w podobnej cenie). Do podładowania - POLECAM (sam korzystam !!!). Do "naładowania" niestety nie.Tu potrzeba urządzeń które utrzymują napięcie na poziomie 14,3 V przez wiele godzin. KUPIĆ-podładować-JECHAĆ-alternator zrobi swoje (doładuje do "maxa")-CIESZYĆ SIĘ Z NAŁADOWANEGO AKU. W razie potrzeby znowu PODŁADOWAĆ - jechać itd. Przy nowym, rzadko używanym aku. polecam. Przy starym akumulatorze ( szczególnie tym po 2006 r.) - zalecam wymianę baterii. Bo tu nawet święcona woda nie pomoże.Producenci o to zadbali.
OdpowiedzUsuń,,Tu potrzeba urządzeń które utrzymują napięcie na poziomie 14,3 V przez wiele godzin"
UsuńTutaj się nie zgodzę z tobą, gdyż napięcie o którym mówisz występuje tylko w sprawnej instalacji samochodowej ( ważne jest napięcie V), natomiast w prostownikach ważne jest natężenie A. Ten prostownik po osiągnięciu napięcia 14,4V (14,7V tryb zimowy) sam zmniejsza natężenie (zwykłe prostowniki transformatorowe nie mają ograniczenia napięcia, mimo iż spada natężenie prądu ładowania napięcie wzrasta nawet do ok. 16V) i dalej ładuje mniejszym prądem, aż do pełnego naładowania. Po tym podtrzymuje napięcie na poziomie 13V bez konieczności odłączania. Sprawdzone na własnym akumulatorze.
Sporo się "naczytałeś", ale mało zrozumiałeś. To: "to" najpierw ładuje max. prądem, potem ok. 1 Ampera, a na koniec "jakieś tam miliampery podtrzymujące". Aku. takim sposobem NIGDY nie naładujesz do pełna !
Usuń(pomijamy trafoki, które po "przypilnowaniu" naładują każdy aku.)
A co to jest: napięcie V, i prąd/natężenie A, to wiem.
4A juz naladuje na full aku od bezyniaka ale do diesla to niebardzo lepiej dolozyc i kupic minimum 8A
OdpowiedzUsuńTeż naładuje tylko trochę dłużej to potrwa. Zaletą tego prostownika (z takim systemem ładowania) jest to że nie dopuszcza do przekroczenia napięcia ładowania V, gdyż gdy napięcie dochodzi do 14,4V (14,7V tryb zimowy) prostownik sam zmniejsza natężenie A i dalej ładuje aż do pełnego naładowania. Po zakończonym ładowaniu może zostać podłączony na długi czas (kilku miesięcy) bez szkody dla akumulatora, gdyż podtrzymuje napięcie V na nim na poziomie ok. 13V. Jedyna wada to taka, że zbyt rozładowanych akumulatorów nie rozpocznie ładować dopóki napięcie V na nich będzie poniżej ok. 7 V dla aku 12V. Mam taki prostownik i został przeze mnie dokładnie przetestowany.
UsuńTaki a Ten prostownik to może być wielka różnica.....
Usuń"Taki a Ten prostownik to może być wielka różnica....."
UsuńNie ma żadnej różnicy w prostownikach "mikro... i procesorowych" za 30 - 100 zł.Wszystkie działają na tej samej zasadzie. I pewnie mają te same "bebechy", tylko nazwę i obudowę inną.
Różnica pojawia się po przekroczeniu 300-500 zł.
A cała ta dyskusja o prądach, napięciach i pojemnościach mija się z celem.
Od merytorycznych dyskusji (których tu w 80 % brak) są inne fora.
Skupmy się na pytaniu:
"Anonimowy6 listopada 2014 20:44
Też się skuszę na niego :)
a może ktoś się jeszcze wypowie, kto posiada taki, czy jest wart kupna?
Jutro jak kupię dam opinie o nim."
Więc odpowiadam:
mam podobny (też z Biedr.) i (do zastosowań domowych, do sporadycznych/a nawet codziennych ładowań/podładowań wystarczy) POLECAM.
Prosty, bezproblemowy, działa i spełnia swoje zadanie.
Za te pieniądze:
JEST WART KUPNA.
Koniec i kropka.
Mam podobny kupiony w lidlu. Elektronika pewnie taka sama tylko obudowa inna. Jeśli chodzi o ładowanie całkowitego akumulatora to jest z nim mały problem ponieważ jeśli akumulator zamiast 12 V ma np. 7-8 to wyskakuje błąd ładowania. Wtedy należy wyciągnąć wtyczkę i jeszcze raz włączyć. Za każdym razem prostownik ładuje akumulator przez ok. 2 s i to sprawia, że z każdym podłączeniem akumulator trochę się podłączy. Kiedyś musiałem włączyć i wyłączyć na początku chyba z 50 razy ale jak już załapał to ładuje bez problemu. Nie mogę narzekać na to ponieważ i tak uratował mi życie. Gdybym nie miał żadnego to musiałbym kogoś szukać, kto by mi pożyczył prostownik albo podłączyć kable. Mieszkam na zadupiu i ciężko byłoby kogoś dorwać.
UsuńPodsumowując taki prostownik powinien mieć każdy. Jeśli ktoś częściej ładuje i ma więcej kasy to powinien kupić mocniejszy. Jak dla mnie zupełnie wystarczy.
a wystarczyło wzbudzić go nawet zasilaczem 12 v i przytrzymać troche aż podciągnie aku do minimum 12. ewentualnie i to lepsza metoda spiąć drugi aku na pare chwil ale jak się nie ma to cóż
UsuńJa aku od diesla prostownikiem 6A laduje od zera tzn nie kreci do full okolo 12 godzin i to nie jest jakis duzy aku tylko posredni pojemnoscia iczywiscie.
OdpowiedzUsuńA jak to coś się ma w porównaniu do cteka mxs?
OdpowiedzUsuńJak Mercedes do Malucha .
UsuńA skąd to pytanie? Ctek mxs jest minimum 6 razy droższy, i trzeba być nienormalnym, aby te urządzenia porównywać. Ten prostownik, właściwie przetwornica jest jak najbardziej godna polecenia dla akumulatorów wymienionych w instrukcji. Jest lekki, niewielki i tani. A jak goowniane aku to i tak tylko zmiana na nowy. Reanimowanie akumulatorów, to przeżytek epoki PRL.
UsuńTo nie jest prostownik a ładowarka ale bardzo uniwersalna i śmiało można ją polecić każdemu
OdpowiedzUsuńNie służy ona do szybkiego ładowania czy wspomagania rozruchu
Tą ładowarką naładuje się do pełna każdy akumulator bez względu na pojemność
jest tylko pewna zasada tak jak z prostownikiem
Najlepiej jest ładować prądem 1/10 pojemności aku przez 10 godzin tak jak
45Ah prądem 4,5A x 10 godz
75Ah prądem 7,5A x10godz
A że ta ładowarka ma max 4 A to do Aku 45 Ah aby go naładować do pełna potrzeba ok 10 godz ale już aku 74Ah trzeba ładować ok 20 godz
Ja mam taki z Lidla (3,8A) już z 5 lat i ładuje wszystkie akumulatory nawet taki 175Ah
który ładuje się do pełna nawet i 40 godzin
Te ładowarki mają jeszcze dobrą zaletę nie przeładują akumulatora bo po osiągnięciu naładowania przechodzą w tryb buforowy i doładowywują małym prądem impulsowym przez co można mieć podłączoną ładowarkę przez dłuższy okres a ta pilnując napięcia podtrzymuje je nie dopuszczając do zasiarczenia akumulatora
następna rzecz są bezpieczne dla tych nowszych aut gdzie podczas ładowania nie przekraczają napięcia 15V jak to się dzieje ze zwykłymi prostownikami co za tym idzie są bezpieczne dla komputerów sterujących auto
Jeszcze jedna zaleta tej ładowarki
ładowanie 6 i 12 V w trybie motocyklowym małym prądem (do 2A) dla małych akumulatorów przez co można spokojnie ładować nią bezpiecznie akumulatory żelowe
Niecierpliwi muszą sobie kupić szybki prostownik ale i tą ładowarką można w miarę szybko wzbudzić akumulator a jeśli posiada się słaby akumulator to można zawsze podłączyć ją na całą noc i rano nie ma niespodzianek
Po podłączeniu świecą mi się dwie lampki od stanu naładowania czerwona i zielona co to znaczy ?
OdpowiedzUsuńZnaczy to, ze akumulator jest na tyle naladowany iz prostownik/ladowarka przeszla od razu w tryb podtrzymywania i laduje go najnizszym jakim moze pradem przy niskim napieciu i mozna tak zostawic gdy ma sie zamiar dlugo nie korzystac z akumulatora.
OdpowiedzUsuńale też taki objaw może dawać stary zużyty akumulator któremu bardzo szybki wzrasta napięcie podczas ładowania
OdpowiedzUsuńa ja mam taki objaw iż na raz swieca się wszystkie 3 kontrolki czerwona żółta i zielona co tzn ?
OdpowiedzUsuńCzy mógłby ktoś mi udostępnić instrukcję (niestety nie było w ostatniej sztuce, którą kupiłem) na adres: samotniq@interia.pl ?
OdpowiedzUsuńCzy próbował ktoś naładować akumulator wyładowany do zera? Mój był wyładowany do 2V i prostownik cały czas uparcie twierdzi, że ma AKU 6V ... i nie chce naładować do 12V i świecą się trzy diody ... Spotkał się ktoś z czymś takim?
OdpowiedzUsuńI raczej nie naładuje bo ze względu na napięcie poniżej 7V rozpoznał jako 6V. Trzeba poczytać parę postów wyżej, napisane wszystko czarne na białym jak zachowuje się prostownik w różnych sytuacjach.
Usuńkupilam prostownik i podlaczylam akumulator ale nie zaswiecila mi zadna z 3 diod tz co do pojemnosci naladowania czy tak ma byc/
OdpowiedzUsuńTo znaczy, że trzeba wcisnąć przycisk Mode i wybrać odpowiednie ustawienie: motocykl, samochód lub tryb zimowy i dać mu święty spokój, żeby mógł spokojnie sobie ładować!
UsuńA może to znaczy (jeżeli podłączono akumulator "+" do "plusa, "-" do minusa, a ładowarke do gniazda 230 V, i NIC nie świeci - a jest to AUTOMATYCZNY, czyli nic nie trzeba WYBIERAĆ), że PROSTOWNIK z biedr. jest po prostu: spi....lony !!! I trzeba go oddać/wymienić na nowy SPRAWNY !!!
UsuńI nie traktować:
"ewa ciach19 listopada 2014 12:46" jak (bez obrazy) głupiej baby !!!
Moja rada: niech:
"Anonimowy19 listopada 2014 22:11
...dać mu święty spokój,..."
sam sobie da spokój z "takimi super " poradami. Bo, albo komuś staramy się pomóc/odpowiedzieć, albo go obśmiewamy/szydzimy.
Bo tak to odebrałem!!!
Witam.
OdpowiedzUsuńKupiłam prostownik z Biedronki (na wszelki wypadek). Posiadam akumulator 45Ah, z którym wcześniej nie miałam problemów (ma ok. pół roku). Samochód stał 2 dni , niestety z włączonym światełkiem w środku. No i podejrzewam, że siadł akumulator ponieważ nie chce odpalić.
Po podłączeniu akumulatora do prostownika włączyły się diody:
1. rozładowany akumulator
3. naładowany akumulator
6. wskaźnik ładowania 6V
9. tryb motorowerowy
10. wskaźnik zasilania (nawet bez podłączenia do gniazdka prądu)
Po podłączeniu prostownika do prądu świecą się te same diody, zmieniłam tylko przyciskiem MODE na (8)tryb samochodowy.
Pytanie: czy tak to powinno wyglądać???
Czy to prawda, że zupełnie rozładowanego akumulatora nie naładuje się takim prostownikiem???
Przeczytaj moją opinię z 24.01.2015r. Wszystkie tzw. prostowniki marketowe mają ograniczenie elektroniczne, które skutkuje tym, że akumulator rozładowany poniżej 7.5V nie zostanie przez prostownik widziany. Innymi słowy, takie urządzenie nie rozpozna akumulatora, jeśli jego napięcie będzie niższe niż 7.5V. W takim przypadku najlepiej wzbudzić akumulator zwykłym prostownikiem aż uzyska napięcie wyższe niż 7.5V
UsuńU mnie świecą się wszystkie górne kontrolki, zmodowałem na tryb samochodowy, 16h ładowania i ...NIC, zero reakcji, ładowania :(
OdpowiedzUsuńJeśli świecą wszystkie górne diody w tym zielona wskazuje to, że akumulator jest w pełni naładowany. Proszę sprawdzić napięcie akumulatora i ewentualnie gęstość elektrolitu. Jeśli te parametry będą w normie, to oznacza, że akumulator jest dobry.
UsuńZalety: prosty, łatwy w użyciu, poręczny, tani.
OdpowiedzUsuńWady: jak wszystkie tego typu marketowe prostowniki nie ładują akumulatorów do tzw. pełna, choć dioda wskazuje Full naładowanie. W rzeczywistości to ładowarki, lub jak kto woli podładowywarki, które ładują do ok. 75-85% pojemności akumulatora. Wystarcza to do codziennej eksploatacji akumulatora, ale w dłuższym czasie powoduje przedwczesna zużycie akumulatora z powodu zasiarczenia części cel. spowodowane niedoładowaniem. Układ elektroniczny takiego prostownika uniemożliwia ładowanie akumulatorów rozładowanych poniżej 7,5V.
Mimo to polecam do okresowego podładowywania akumulatora.
Posiadam taki prostownik z biedronki od roku ładuję akumulatory od samochodu,skutera i kosiarki jak za takie pieniadze spisuje sie bardzo dobrze.
OdpowiedzUsuńUżytkuję taką ładowarkę od kilku lat. Odnoszę wrażenie, że koledzy maj rację twierdząc, że nie doładowuje ona do pełna aku. Jeżeli rozrusznik z trudem kręci, to po ok 4 godz. ładowania tą ładowarką, pokazuje , że jest w pełni naładowany. Aku ma 55AH. Ogólnie jestem zadowolony z niej, zajmuje mało miejsca, można wozić w bagażniku wyjeżdzając np. na wczasy.
OdpowiedzUsuń