czwartek, 3 listopada 2016

Prostownik mikroprocesorowy z Biedronki

Prostownik mikroprocesorowy w Biedronce jest sprzedawany od 03.11.2016 roku za niecałe 60 złotych. Do akumulatorów 12 V oraz 6 V (samochody osobowe i motocykle) do 120 Ah.

Prostownik mikroprocesorowy z Biedronki
źródło: biedronka.pl

Prostownik mikroprocesorowy z Biedronki - opis:
- odporność na warunki atmosferyczne - klasa IP65
- intuicyjny wyświetlacz LCD i łatwa obsługa jednym przyciskiem
- do akumulatorów 12 V oraz 6 V (samochody osobowe i motocykle) do 120 Ah
- automatyczna diagnostyka i dopasowanie 9-stopniowego programu ładowania do parametrów akumulatora

Ulotka z Biedronki:
Prostownik mikroprocesorowy Biedronka ulotka

Film z YouTube kanałYanosik76

143 komentarze:

  1. W sieci sklepow lidl maja sprawdzony model.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest to samo co w lidlu, tylko w innej obudowie.
      Więc ten, czy z lidla to to samo, ja mam taki sam tylko z kauflanda.

      Usuń
    2. dokładnie, w lidlu też była oferowana wersja z wyświetlaczem (częściej występuje wersja z samymi diodami oznaczającymi tryby pracy), elektronika ta sama tylko obudowa trochę inna jak we wszystkich tego typu ładowarkach z tej półki cenowej

      Usuń
  2. Kupiłem, jak na razie jestem zadowolony. Podłączam, zostawiam i wiem, że mi nie będzie przeładowywał i gazował aku.

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy to by się nadawało na zasilacz do lampek halogenowych na typowy żarnik one dość mocno grzeją?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolega pisząc "Nie.", nie raczył rozwinąć odpowiedzi. A chodzi o to, że na klemach prostownika jest napięcie równe 0 V. I panuje, dopóki klem nie podłączy się do akumulatora. W prostowniku jest komparator, który sprawdza, czy jest obecne napięcie (rzędu powyżej 7...8 V, dla akumulatora 12 V). Dopiero wtedy poprzez przekaźnik załącza napięcie.

      Usuń
    2. Akurat w tym 0V nie jest;) Trzyma napięcie, ale nie puści pełnego natężenia na żarówkę (w 90% przypadków) Ogólnie to nie jest ten co w lidlu, działa inaczej, mniej "inteligentny" jest. Czy gorszy - nie wiem;) Trudno oceniać.

      Usuń
    3. Dziekan a możesz wyjaśnić o co chodzi z ładowaniem zimnym

      Usuń
    4. Masz na myśli symbol śnieżynki na prostowniku? Standardowo prostownik ładuje do poziomu w okolicach 14,4 V. Przy śnieżynce ładuje 0,2...0,3 V wyżej, w zależności od prostownika. W tym biedronkowym jest chyba 14,7 albo 14,8 V - już nie pamiętam. W niskiej temperaturze rośnie rezystancja wewnętrzna. Podniesieniem napięcia na akumulatorze niweluje się ten efekt w jakimś stopniu i gdy jest sprawny akumulator. Przy zużytym aku nic to nie da. Przy mrozie kilku...kilkunastu stopni poniżej zera, zwykle nie zakręci.

      Usuń
    5. Ładuję tym prostownikiem akumulator żelowy 12V 18Ah i napięcie przy ładowaniu wzrasta do 15,8V (w trybie akumulatora motocyklowego bez gwiazdki).
      Czy nie uszkodzę takim wysokim napięciem tego akumulatora?

      Usuń
    6. Jeżeli tak jest to znaczy, że akumulator nie jest w dobrej kondycji. Spadek napięcia poniżej 12,8V w ciągu 2 minut od zakończenia ładowania. Na sprawnym aku tak szybko nie spadnie napięcie. Sprawdzone przy użyciu testera yato 8310. Wskazówka podczas testu weszła na żółte pole wiec aku jeszcze dobre ale bez szału. Następnie ładowanie tym prostownikiem i napięcie spadło do 12,8V po około godzinie. Więc moim zdaniem nie masz nic do stracenia z twoim aku bo albo coś się poprawi albo szrot. A jakie napięcie miał spoczynkowe po podpięciu do prostownika? Jak długo stał nie używany (ładowany)?

      Usuń
  4. Kupiłem go wczoraj. Jedno ładowanie i z prostownika poszedł dym. Odradzam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konkretniej opisz jaki ładowałeś, jak rozładowany, jakie napięcie?

      Usuń
    2. Chyba jakaś ściema, tego, któremu rzekomo się spalił... Prostownik jest elegancki. Kupiłem taki ojcu, a ja mam poprzednią wersję, tylko bez wyświetlacza (bez diod). Lepszego prostownika na polskim rynku w tej cenie raczej nie znajdziecie.
      P.S. Nawet jak Ci się spalił, kolego, to bierzesz prostownik, paragon i wymieniasz. Ja go używam od dwóch lat bez najmniejszych problemó.

      Usuń
  5. Odnośnie tych prostownikow to chyba jednak nie takie same są w lidlu i biedronce. To co zauważyłem bo posiadam obydwa to ten z biedronki iskrzy podczas podłączenia (zawsze podłączam najpierw zaciski na aku (pierwszy plus następnie minus) a potem do sieci). Sprawdzone obydwa na tym samym aku w ten sam sposób. Poza tym spisują się bardzo dobrze. Zauważyłem jeszcze że bardzo się grzeje przy ładowaniu dużego aku (te 120Ah to chyba trochę przesada).Głęboko rozładowany aku do tego prostownika to wg mnie maks 80-90Ah,ponieważ bardzo długo musi ładować swoim maksymalnym prądem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, mój też iskrzy chociaż nie powinien. A i co zauważyłem to w lidlu dają 3 lata gwarancji a ten z bdr ma tylko rok według instrukcji.

      Usuń
    2. zmierz jeśli możesz jakie napięcie jest na zaciskach bez podłączania do akumulatora

      Usuń
    3. A mózg Ci nie iskrzy...? Te prostowniki najpierw sprawdzają, czy jest napięcie na akumulatorze, a dopiero potem się załączają. Koleś ściemę wali i taką dość mocną...

      Usuń
    4. A sprawdzaliście, koledzy, prostownik... czy może akumulator? :D:D:D

      Usuń
    5. Ten trzyma wstępne napięcie 7,2V zachowuję się jak przetwornica CC/CV z zmianą progów, ogólnie jest ok. Na + od lidlowego - po zaniku napięcia w sieci przytrzymuje ustawienia z pod aku, prąd wróci to dalej ładuje. Ale żeby aż iskrzył to bym nie powiedział. Wydajność prądowa to 50mA, chyba ze ma kondensator na wyjściu duży - nie chciało się mi otwierać.

      Usuń
    6. Panowie iskrzy ale tylko w momencie zakładania krokodylka na słupek akumulatora. Dzieje się tak nawet gdy prostownik nie jest podłączony do sieci.
      Do Dziekan Tek: mózg mi nie iskrzy i ściemy nie walę. Piszę co zauważyłem użytkujac jeden i drugi!

      Usuń
    7. Nie ma takiej możliwości i nadal uważam, że walisz ściemę! Ten prostownik nie załączy napięcia poprzez przekaźnik, dopóki na jego klemach nie pojawi się odpowiednie napięcie (w przyp. akumulatora 12 V, to napięcie musi być powiedzmy 10 V) oraz do momentu wybrania odpowiedniego programu. Więc przestań pier***ić, że Ci coś iskrzy...

      Usuń
    8. @Dziekan TEK może weź najpierw kup i sam sprawdź, a nie wróżysz z fusów i pieprzysz, że ktoś wali ściemę z iskrzeniem. Skoro iskrzy u kilku osób to nie jest to ściema. Niestety u mnie już nie ma tych prostowników, a szkoda bo kupiłbym specjalnie żeby zaglądnąć do środka co tam siedzi i zrobić odpowiednie pomiary. Jak nie masz nic treściwego do powiedzenia to sam skończ pier***ić bo widać obwody Ci się przegrzały i tobie coś iskrzy.

      Usuń
    9. "u mnie już nie ma tych prostowników, a szkoda bo kupiłbym" --> wypowiada się, a nawet nie ma takiego prostownika - no debil w najczystszej postaci... Tak się składa, że ja mam taki prostownik (dodatkowo mam dostęp do identycznego na prąd 3.8 A, tylko na LED-ach, a nie LCD) i wiem że nie iskrzy przy podłączaniu klem, a mało tego - doskonale wiem jak taki prostownik działa, co też opisałem wcześniej... :-)
      Any questions?

      Usuń
    10. Żeby nie być gołosłownym... poniżej filmiki prezentujące pracę (kulturę) prostownika mikroprocesorowego oraz standardowego transformatorowego, bez żadnej regulacji. Widać też na nich różnicę oraz co można uznać za "iskrzenie":
      1.
      http://dziekan.ovh.org/others/prostownik_mikroprocesorowy.avi
      2.
      http://dziekan.ovh.org/others/prostownik_transformatorowy.avi

      Usuń
    11. Dziś takiego zakupiłem i dziwna sprawa bo mój też iskrzy

      Usuń
    12. A możesz nagrać filmik, wrzucić gdzieś i wkleić tu linka do niego? Jestem bardzo ciekaw...

      Usuń
    13. Mój iskrzy przy podłączaniu krokodylków przed podłączeniem do sieci i koledze też a kupiliśmy takie same w biedrze

      Usuń
    14. No więc rada bardzo prosta... podłączyć prostownik do sieci 230VAC i dopiero potem klemy do akumulatora. Jeszcze się mi nie zdarzyło, aby w takiej konfiguracji iskrzyło. Ponadto to "iskrzenie", które Wam się zdarza, w porównaniu do ISKRZENIA z prostownika transformatorowego - nie ma porównania! :-)

      Usuń
    15. Małe iskrzenie jest powodem ładowania się wewnętrznego kondensatora filtrującego.

      Usuń
    16. Do Dziekan Tek, my tu o iskrzeniu prostownika z biedronki a ty link do filmiku z prostownikiem z lidla, czyli jeszcze go nie kupiłeś?

      Usuń
    17. Do Anonimowy: ten z Biedronki po podłączeniu NAJPIERW do sieci 230 VAC, tak samo NIE ISKRZY przy podłączaniu do akumulatora. Jeszcze jakieś wątpliwości?

      Usuń
    18. "czyli jeszcze go nie kupiłeś?" --> ja posiadam akurat prostownik z Lidla, kupiony kilka lat temu. Ten z Biedronki kupiłem ojcu, ale praktycznie nie ma żadnej różnicy między tym z Lidla, a tym z Biedronki. Różnice są subtelne i dla użytkownika końcowego praktycznie niezauważalne.

      Usuń
    19. ,,najpierw do sieci 230VAC", a co o takim podłączeniu mówi instrukcja?

      Usuń
  6. Iskrzy czyli powinien wystartować z głęboko rozładowanym akusem?? Bo te z lidla jak nie poczuły napięcia to nie wystartowały....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, testowałem z żelowym rozładowanym do 0.8v i wywalał error. Musiałem ręcznie go "pobudzić" do 2 albo 3v i zaczął go dopiero ładować

      Usuń
    2. żelowego z takim napięciem nie zreanimujesz

      Usuń
    3. Jak podnieść napięcie aku aby zaczął ładować mocno rozładowany aku nie mając zwykłego prostownika? Ostatnio miałem konkurencje na literę 'C' bardzo popularny model na aukcjach i nie miał z tym problemów. Drugie pytanie który z tych tutaj dwóch wymienianych lepszy do rozładowanym aku poniżej 3V? Dodam że konkurencyjny zregenerował mi aku i śmiga

      Usuń
    4. Jakimkolwiek zasilaczem, nawet takim "antenowym", który ma prąd ładowania 100 mA, zostawisz na kilka minut. Powinno dać radę - oczywiście mowa o akumulatora o pojemności kilku Ah. Do "krów" za auta, czy większych (aż do 120 Ah) potrzebowałbyś zasilacza z ograniczeniem prądowym i wydajnością kilka A. A po chcesz rozładowywać aku do 3 V i jaki typ dokładnie Ci chodzi?

      Usuń
    5. Auto bardzo mało jeździ... Miało właśnie rozładowany aku 50ah poniżej 3v, naładowany zwykłym prostownikiem starego typu nie dawał oznak życia po zastosowaniu konkurencji odżył... Konkurencje oddałem kupiłbym jakiś ale coś tańszego bo tak jak pisze auto mało jeździ

      Usuń
    6. Akumulator samochodowy 12V 50Ah, rozładowany do napięcia 3V nadaje się niestety tylko na złom.

      Usuń
    7. Hmm...to jakim cudem się zreanimował i działa oraz trzyma napięcie. Wymieniłem mu tylko wodę i ładowałem zgodnie z zaleceniem instrukcji konkurencji. Obawiam się tylko zimy bo wtedy już może będę potrzebował wspomagania do odpalania.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. a pisze tam FUNKCJI? pisze STOPNI, czyli różne napięcia i różne prądy ładowania, długość impulsów, przebieg impulsów

      Usuń
    2. STOPNI? Są dwa poziomy napięcia: 6 i 12 V, przy dostępne są jeszcze tryby zimowe (śnieżynka), czyli wtedy ładuje dla 12-woltowego, zamiast 14,4 V --> 14,7 V. I to są te "STOPNIE".

      Usuń
  8. Jak na razie działa. Wyświetlacz ma podświetlenie, gaśnie po kilkudziesięciu sekundach. Wystarczy nacisnąć przycisk i znów świeci.
    Fajne jest to, że jak zabraknie zasilania, to po jego powrocie kontynuuje ładowanie, nie trzeba nic naciskać. Ale musi być podłączony do akumulatora. Jeżeli odłączymy go od akumulatora i podłączymy ponownie, to trzeba ładowanie uaktywnić przyciskiem.
    Prostownik sam nie wybiera trybu ładowania. Trzeba go wcześniej zdefiniować. Jedynie sygnalizuje o wyborze złego napięcia (trybu) odnośnie podłączonego akumulatora.
    Symbol baterii posiada 6 kresek i mrugają kolejno wskazując % naładowania.
    Jakość wykonania samego prostownika nie budzi zastrzeżeń, jedynie przewody są dość sztywne, szczególnie trzeba na nie uważać przy prostowniku, aby nie były skręcone, bo mogą łatwo się ułamać.

    OdpowiedzUsuń
  9. mam pytanie czy można ten prostownik zostawić podłączony na dłużej czyli miesiąc dwa, chodzi o aku z motocykla na okres zimowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawało się mi, że odpisałem na to... Jeśli aku będziesz trzymał w domu, tudzież gdzieś w temp. zbliżonej do pokojowej, to wystarczy, że naładujesz go w czasie zimy ze dwa razy do pełna. Nie musi być podłączony do prostownika cały czas - nie ma to zbytnio sensu.

      Usuń
    2. Jak nie chcesz żeby ci się kiedyś zjarał garaż z tym motocyklem to lepiej takich rzeczy nie rób. Ładować powinno się pod jakąś kontrolą przynajmniej zaglądnąć co jakiś czas; na noc bym nie ryzykował, a tym bardzie na tryb ciągły.
      Akumulator ołowiowy/żelowy nie jest tak delikatny nawet na ujemne temperatury. Po za tym tak jak tu napisane wystarczy ze 2 razy podładować.

      Usuń
  10. "jak nie chcesz żeby ci się kiedyś zjarał garaż z tym motocyklem" - następny spec od siedmiu boleści...
    Takie rzeczy mogły się wydarzyć przy nieregulowanym prostowniku transformatorowym. Ten jest w pełni automatyczny i nie wymaga nadzoru. Po naładowaniu akumulatora, przechodzi w tzw. "podtrzymanie" - minimalny prąd, i w pełni bezpieczny. Nic się mu nie zjara. Polecam się trochę doszkolić, a później się wypowiadać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie warto jest tak silnie ufać elektronice. To tylko elektronika. W przetwornicach jest mnóstwo rzeczy, które mogą ulec uszkodzeniu. Żadna ładowarka - choćbym nie wiem jakie miała zabezpieczenia nie zagwarantuje ci 100% bezpieczeństwa.

      Usuń
  11. Ja mam takie pytanie to jaki mam prostownik kupic do mojego aku 45aH w WV POLO 6N
    1. Z Biedronki - http://www.biedronka.pl/pl/product,id,30771,name,prostownik-mikroprocesorowy
    2. Z Lidla - https://www.opiniodajnia.pl/lidl-gazetka-27-10-2016/prostownik-automatyczny-kable-rozruchowe/#slide/1
    Prosze o szybką odpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. W zasadzie bez znaczenia - działają na identycznej zasadzie. Ten z Biedronki ma taką przewagę, że posiada ładny wyświetlacz LCD, na którym masz wszystko wyświetlone (zamiast diod LED) i prąd jest nieco większy (4A, zamiast 3.8A - to w sumie niewielka różnica). Wybór należy do Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Byłem i kupiłem w Lidlu , gdyby ktoś chciał to w Łodzi w Lidlu jest jeszcze ok 20 szt. tych prostowników :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kupiłem ten z Biedronki, bo zależało mi na wyświetlaniu napięcia prądu.Reszta przemawia za tym z lidla [niższe prądy ładowania dla małych akumulatorów,3 lata gw., no i ładowanie do standardowej wartości 14,4V] Prostownik ładuje do cyt.instr."Akumulator jest ładowany niemal do pełna, a następnie doładowywany do 14,6V" i to mnie niepokoi bo instrukcja mojego aku podaje, żeby nie przekraczać napięcia ładowania 14,4V...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi kolego, doładowanie akumulatora do 14.6 V (a raczej 14.7 V) jest tylko w trybie zimowym, tzw. "śnieżynki" i ma to zarówno ten z Lidla, jak i ten z Biedronki. Między prądem ładowania 4 A, a 3.8 A nie ma żadnej różnicy, a przy napięciu 13.8 V oba prostowniki ładują obniżonym prądem 0.8 A, więc Twoja teoria o "lepszym" mniejszym prądzie jest kompletnie bezzasadna.

      Usuń
    2. Dziekan, nie masz tego z Biedronki to raz. Dwa, tak ładuje bez śnieżynki - na niej wyżej [do14,7V]
      Pod koniec ładowania, wiadomo, prąd spada,ale musi być różnica skoro ten dla małych aku ma max 2A a z lidla tylko 0,8A.

      Usuń
    3. Zanim zaczniesz gwiazdorzyć, to popatrz na charakterystykę ładowania, która powie Ci wszystko :-)
      I w obu przypadkach będzie podobna, jeśli nie identyczna. Tego z Biedronki ma mój ojciec, tak więc mogę to na dniach sprawdzić. Ale co Ty tak się uparłeś na prostownik z Lidla? Uważasz, że jest lepszy? Nie sądzę.

      Usuń
    4. "ten dla małych aku ma max 2A a z lidla tylko 0,8A." - chyba Ci się trochę pomyliło w tym miejscu. Opis 2A max. (lub 4A max.) oznacza początek ładowania, a nie że pod koniec będzie tyle ładował. Czytanie ze zrozumieniem nie jest takie bolesne.

      Usuń
    5. Do Dziekan Tek: jak zwykle opierasz się na domyslach. Najezdzasz na ludzi, a sam piszesz że ojciec ma taki i możesz sprawdzić. Czyli najpierw piszesz ,,gwiazdorzysz". Myslisz ze mnie to wkurza, ani trochę. Ładowalem aku 7Ah i niestety długo ładowal prądem 1,6A. Skończył na 14,5V 0,5A i następnie full. Miernik cały czas wpiety w szereg. Na przyszłość sprawdzaj to co piszesz. Bo mniej doświadczeni tez chcą coś skorzystać z tego forum, a nie brednie wyssane z palca.

      Usuń
  15. "Czytanie ze zrozumieniem nie jest takie bolesne"
    I vice versa.
    Dobra,skoro ma ojciec to sprawdź w praktyce i przeczytaj instrukcję do niego.
    Nie twierdzę że z lidla jest lepszy bo w końcu kupiłem ten drugi, ale wygląda na bardziej "przyjazny" dla małych akumulatorów no i to napięcie na końcu ładowania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi kolego, ch-ki ładowania obu prostowników w poniższym linku. Przestudiuj i wróć z wnioskami...

      http://dziekan.ovh.org/others/Lidl_vs_Stonka.jpg

      Usuń
  16. Wracam
    Nie rozumiem tego pierwszego wykresu.
    Dlaczego np. wartości napięcia są tylko do 6V i zmniejszają względem wzrostu wykresu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pierwszym wykresie napięcia nie są podane wprost, tylko w formie punktów od V1 do V6 :-)
      Raczej zwróciłbym uwagę na prąd. Ten z Biedronki ma tzw. soft start, natomiast prostownik z Lidla przywala max. prąd, czyli 3.8 A tuż po starcie i gdy napięcie jest minimum 10.5 V. Moim zdaniem lepsze jest stopniowe narastanie prądu, niż przywalenie ile fabryka dała... :-)

      Usuń
    2. A odnośnie do tego co napisałeś wcześniej --> "bo instrukcja mojego aku podaje, żeby nie przekraczać napięcia ładowania 14,4V" - co z tego, skoro większość samochodów ma rozrzut regulatora od 14 do nawet 15 V ? -->
      http://forum.gazeta.pl/forum/w,636,33426908,33426908,napiecie_ladowania_akumulatora.html

      Usuń
  17. "co z tego, skoro większość samochodów ma rozrzut regulatora od 14 do nawet 15 V "
    Słuszna uwaga, też tak przypuszczałem. Prostownik ma kilka certyfikatów, w tym Dekry a więc źle nie może być i nie ma co dzielić włosa na czworo.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. ja dpoiero kupiłem w biedronce i właśnie ładuje aku motocykla narazie sie nie dymi i ładuje sprawdziłem miernikiem,prostownik fajny w obsłudze mały i poręczny, fajnie czytelny wyświetlacz.

    OdpowiedzUsuń
  19. To, że na razie się nie dymi o niczym nie świadczy.
    Tym, którzy mają ten prostownik polecam sprawdzić co się będzie działo, jak po naładowaniu nim akumulatora (napis FUL), troszkę się rozładuje. Można to przyspieszyć włączając na chwilkę światła. Radzę wtedy nie odchodzić dalej, by móc zapobiec tragedii.
    We wszystkich egzemplarzach, które kupiłem dochodzi wtedy do gotowania akumulatora bez opamiętania (przez wiele godzin) wysokim napięciem (15,8V!). Zaznaczam, że akumulatory, na których to sprawdzałem są sprawne, a niektóre nawet nowe i sprawne.
    Z tego co wyczytałem w instrukcji od akumulatora nawet napięcie 15V byłoby dla niego zabójcze i oczywiście ładowanie przy takim skutkuje utratą gwarancji, więc wg mnie jest to ukryta wada tych prostowników (błąd w oprogramowaniu).
    Szkoda, bo taki przyzwoity prostownik by był. Jako jeden z niewielu ma możliwość wymuszenia ładowania głęboko rozładowanych akumulatorów 12V. Dajcie znać jak jest u Was.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Z tego co wyczytałem w instrukcji od akumulatora nawet napięcie 15V byłoby dla niego zabójcze i oczywiście ładowanie przy takim skutkuje utratą gwarancji" --> musiałbyś tracić gwarancję przy każdym prostowniku. W prostownikach transformatorowych też nie ma regulacji i jeśli zostawisz bez nadzoru po naładowaniu, również wypierdoli napięcie nawet do 17 V (w zależności od mocy prostownika). A te dyrdymoły, że gotuje akumulator, to sobie możesz wsadzić... :-)

      Usuń
    2. Jeden koleś już pieprzył smęty o iskrzeniu, ale jak poprosiłem o nagranie i wrzucenie krótkiego filmiku, to ucichnął... Tak więc głupoty można pisać dużo i wszędzie... i każdy...

      Usuń
    3. Zauważyłem identyczny objaw przy ładowaniu zwykłej żelówki ( po częściowym przywróceniu ) i zużytego 77ah. Nie wiem czy ten prostownik jest wadliwy, ale faktycznie tak czasem ma. Dziekan TEK, u mnie też iskrzy jak podpinam ODŁĄCZONY prostownik od sieci do aku, więc nie pieprzył tylko tak jest.

      Usuń
    4. Żebyś nie zarzucał mi, że iskrzy wtyczka sieciowa przy podłączaniu, nie iskrzy właśnie klema. Sam sprawdź jak kupiłeś. Nie pamiętam tylko czy w przypadku gdy podpięty jest do sieci i wtedy zapina się klemy to czy iskrzy, ale przy odłączonym iskrzy.

      Usuń
    5. Gdy po Full w ciągu kilku mi napięcie spadnie poniżej jakiegoś tam progu, oznaczającego, że akumulator jest w złym stanie, to włącza się funkcja Rekond (próbuje kadzidłem 15,8V ożywić trupa). Maltretuje go, aż przestanie się opierać, wtedy znów sprawdza czy żyje, gdy jednak zgon się potwierdzi wyrzuci błąd na wyświetlaczu.

      Usuń
  20. Hmmm. Ciekawa sprawa z tym certyfikatem Dekra. Jeśli to co napisane wyżej jest prawdą, to certyfikat Dekra jest oszukańczy i należy unikać produktów z tym znakiem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Można sprawdzić. Właśnie to robię na małym motocyklowym, zobaczymy.
    A iskrzy, ale na wtyczce sieciowej przy wkładaniu do gniazdka, nie na klemach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i właśnie tak się mi zdaje, że w przypadku większości osób, którzy piszą o iskrzeniu, to im może chodziło o wtyczkę 230 VAC, a nie o 12 VDC... ;-)

      Usuń
  22. Witam,
    Ja również zakupiłem ten "biedronkowy" z lcd.
    Po podpięciu urządzenia do prądu słychać delikatne buczenie(piszczenie). Po podpięciu do akumulatora buczenie to zanika. Czy to normalny objaw ?
    Iskrzenie występuje tylko kiedy zapinam "krokodylki" a prostownik nie jest podpięty do zasilania. Po podpięciu prostownika do akumulatora nie wypiętego z samochodu i ładowaniu ok 24 h akumulator nadal jest ładowany. Naładowanie to 13,1V. Przy jakiej wartości ładowanie powinno się zakończyć. Boję się o żywotność mojego akumulatora ponieważ inne prostowniki mikroprocesorowe (Bosch C3 i lidlowski)wskazują naładowanie przy ok 12,8 V.

    OdpowiedzUsuń
  23. Zdarza się często że pracy zasilaczy impulsowych towarzyszy pisk.Ja w moim tego nie słyszę.
    Dopuszczalne napięcie ładowania standardowo powinno się zakonczyĆ przy 14,4V,ale te ładują w końcowej fazie jakoś inaczej aż do 14,6.
    Ważne chyba jest też to, aby podczas ładowania wyłączone były wszelkie odbiorniki prądu z aku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój jeżeli już ładuje to jest cichutko, "piszczy" tylko podpięty do gniazdka ale nie do aku. Czy warto to reklamować czy "żyć" z tym ? ;)

      Usuń
  24. Nąpięcie dobrze naładowanego akumulatora to minimum 12,7V >

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam pytanie, po podłączeniu prostownik wskazywał napięcie 12,4. Ładuje do ok. 13,6 po czym napięcie spada przez ok 10 minut do 12,7 i znowu ładuje do 13,6-13,7 i tak od około godziny. Sprawdzone na 2 aku. Czy tak to ma wyglądać?

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak są sprawne akumulatory, powinien ładować do wyższego napięcia i wyświetlić "full".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie u mnie nic nie wyśietla,tylko cały czas spada i rośnie i miga ikona baterii, raz pełna jedna kreska, raz dwie. Teraz trochę rozładowałem aku. Poazało przy podłączeniu 12,1. Ładuje chwilę do 12,6 i spada do 12,3 i znowu zaczyna ładować. Czyli kilka minut ładuje,przestaje i znowu zaczyna.

      Usuń
    2. Prostownik ładuje do napięcia 14.6 V, a następnie przechodzi w tzw. "odpoczynek". Napięcie po naładowaniu (i gdy prąd spada do zera) musi spadać, gdyż w stanie spoczynku może wynosić nawet poniżej 12 V. Dlatego też prostownik po spadku napięcia załącza się ponownie. Nie przeszkadza to w niczym - prostownika nie będziesz mieć podłączonego przecież 24h/dobę 7 dni w tygodniu... :-)

      Poniższe porównawcze ch-ki ładowania powinny Ci nieco rozjaśnić sprawę -->
      http://dziekan.ovh.org/others/Lidl_vs_Stonka.jpg

      Usuń
    3. Dodam tylko, że jeśli akumulator jest w 100% sprawny (np. nowy akumulator), to prostownik na stanie "full" powinien poprzestać. W starszych akumulatorach, gdzie napięcie będzie spadać niżej, będzie dokładnie tak jak opisałeś kolego.

      Usuń
    4. Ok, ale u mnie maksymalne napięcie jakie osiągnął to było 13,6-13,7 przez kilka minut tak ładował i przestawał. Nie ładował do napięcia 14,6 nawet, kied przy podłączeniu aku pokazywał 12,1V. Kupiłem go dzisiaj, leżał w kartonie przy kasie. Zawiozłem go z powrotem, Pani powiedziała, że to pewnie był ze zwrotów i ktoś go nie oznaczył.
      Zgodziłbym się, że jest ok, jeżeli ładowałby do poziomu 14,6V, ale tak nie było.
      Po podłaczenium gdzie pokazywał 12,1V ładował max prze 2-3 minuty do 12,7V, następnie spadało do 12,5 - ładował znowu przez 3 minuty max. do 13,0, znowu czekał aż spadnie do 12,5-12,4 ładował przez minutę do 13 i tak cały czas. Aku ma pół roku, więc raczej nie jest jeszcze na śmietnik. OK jeżeli byłoby tak po naładowaniu, czyli robiłby ostatni program co jakiś zas, ale on robił tak od początku.

      Usuń
  27. Trzeba było wymienić na inny i sprawdzić. U nas sporo tego mieli w jednej biedronce,a w drugiej był tylko jeden który kupiłem.
    Mam starszy i już trochę wymęczony aku 6V[zapomniałem przez dłuższy czas dolać wody]i ładuje bez problemów do 7,2V > FULL

    OdpowiedzUsuń
  28. Już więcej niestety nie było, całe miasto objezdzilem i w żadnej już nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  29. Reklamuj, dostaniesz inny.

    OdpowiedzUsuń
  30. Odnośnie tego, co napisał Tomiks24 listopada 2016.
    Potwierdzam,tak się dzieje, kiedy napięcie spadnie po FUL w ciągu 2min.do poziomu 12,8V. Jak spada wolniej, to nic złego się nie dzieje i prostownik normalnie doładowuje. Sprawdzone na aku w dobrej kondycji. Zapytanie w tej sprawie wysłałem do dystrybutora SENA.

    Prostownik iskrzy na klemach, ale tylko wtedy, kiedy nie jest podłączony do zasilania. Pomiar na klemach wykazuje wtedy rezystancję 500 Ohm, czyli występuje takie małe zwarcie na biegunach aku.
    I jeszcze jedno,funkcja odsiarczania chyba nie działa dla akumulatorów 6V. Ktoś to potwierdzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć,
      Żeby można było mówić o "małym zwarciu", rezystancja by musiała być 2 rzędy wielkości mniejsza, tj. powiedzmy 5 Ohm. Przy 500 Ohm i napięciu akumulatora 12 V płynie prąd rzędu 20...25 mA, a to zwarciem, nawet "małym", nazwać raczej nie można... ;-)
      W tym wypadku, za efekt miniaturowego iskrzenia, obwiniałbym raczej nienaładowany kondensator na wyjściu prostownika. Strzelam, że jest tam 100 uF lub coś podobnego. Po załączeniu prostownika do sieci, ten efekt już nie występuje, bo prostownik jest już podłączony i napięcie na wyjściu jest już na określonym poziomie, a potem jest porównywane przez komparator w prostowniku z napięciem akumulatora.

      Usuń
    2. Przecież tam nie ma i nie może być żadnego iskrę nią!?
      A jednak.
      Nie będę się sprzeczał o to czy jest tam kondensator, czy nie, ale dodam jedynie, że pobór prądu jest tam zdecydowanie większy niż potrzebował by kondensator. Mam martwy aku 7Ah z napięciem 2,5V, ale bez wydajności prądowej i ładowarka mimo wymaganych 1,5V nie potrafi wystartować. Trzeba by ja rozebrać i się temu przyjrzeć. Swoją drogą polecam do odsiarczania głęboko rozładowanych akumulatorów podłączyć równolegle żarówkę (5-20W) do rozladowywania w przerwach pomiędzy impulsami ładowania. Wydłuży to i polepszy proces.

      Usuń
    3. Jeszcze uwaga co do funkcji Recond. Gdyby była potrzeba ręcznie ją włączyć, to wystarczy zacząć ładować wcześniej dobrze naładowany akumulator. Szybko pokaże full, potem równie szybko spadnie poniżej 12,8V i włączy się Recond.

      Usuń
    4. "Zapytanie w tej sprawie wysłałem do dystrybutora SENA"
      Odpowiedzi oczywiście się nie doczekałem, no więc dzwonię i pytam co to ma na celu to rekond, zniszczenie akumulatora?. Zero kompetencji.Mam zareklamować w Biedronce i tyle.
      Widać że to firma typowo handlowa.Ciekawa sprawa,że tego modelu nie uświadczysz nigdzie, natomiast jest bardzo podobny, o nieco innym kształcie np. na ich stronie [ SENA]. Czyżby to był jakiś model z wadliwym softem i puszczono cała partię na Biedronki ?

      Usuń
    5. "Czyżby to był jakiś model z wadliwym softem i puszczono cała partię na Biedronki ?" - na odległość czuć Lidlowym trollem, tym bardziej, że niby dzwonił do producenta. No proszę Cię...

      Usuń
    6. Jest to funkcja dostępna we wszystkich (które znam) ładowarkach mikroprocesorowych. Re cond czyli przywrocenie kondycji. W jednych jest włączona automatycznie w warunkach opisanych wyżej w innych jak ctek można ją włączać ręcznie. W instrukcji cteka jest lepiej opisana i dodana uwaga, że może skracać żywota zdrowego akumulatora, ale może też przedłużyć życie zadniedbanego, czyli takiego który przez dłuższy czas był głęboko rozładowany i się zasiarczył. Taki akumulator ładuje się w 15min i po kolejnych 15 jest rozładowany. Kwas w takim aku podczas ładowania wrze, ale jego gęstość nie rosnie.
      Byłem dziś po aku do skutera i z ciekawości zapytałem o taką ładowarkę, więc najtańszy model podobny do Lidlowego bez wyświetlacza 3,8A 195zł.

      Usuń
    7. @Dziekan TEK czy możesz wkleić skany całej instrukcji prostownika Sena z biedronki, który kupiłeś ojcu, wskazując przy tym, który dokładnie to jest prostownik?

      Czy jest to model HFU4DVL:
      http://www.motoautko.pl/pol_pl_Prostownik-inteligentny-SENA-z-mikroprocesorem-33760_5.jpg

      Czy może model HFGC4DVL:
      http://www.motoautko.pl/pol_pl_Prostownik-inteligentny-do-akumulatorow-z-mikroprocesorem-4A-SENA-34860_1.jpg

      Ja kupiłem taki:

      http://www.ebay.de/itm/Batterieladegerat-6V-12V-WET-AGM-Gel-MF-1-2-120AH-Auto-Motorrad-Kfz-3-J-G-Neu/162215882591?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D40785%26meid%3D934ce4dbfabe45209d194b27e67ddcae%26pid%3D100011%26rk%3D3%26rkt%3D12%26sd%3D331580867711

      Wyświetlacz, obudowa i działanie są identyczne jak w modelu opisywanym na filmie i zdjęciach na początku tej strony (HFGC4DVL). Nie dostałem papierowej instrukcji obsługi od poprzedniego właściciela ale znalazłem instrukcję do jeszcze innego, identycznego z wyglądu klonu - CARTREND DP 4000 (na rynku występują wersje DP 4000: z prądem ładowania 0,8 A lub 2A dla aku poniżej 14 Ah pojemnosci[symbol motocykla]). Do pobrania:

      http://downloads.cdn.re-in.de/1300000-1399999/001387434-an-01-ml-CARTREND_4A_LADEGER_de_en_fr_it_cs_sl_sk.pdf

      Gościu z aukcji na ebay wysłał mi fotki instrukcji prostownikia DIAMOND CAR, stąd wiem, że jest prawie taka sama jak dla CARTREND (różnią się drobnymi szczegółami, jak wspomniany prąd ładowania czy nazwy handlowe). To, czego mi w niej brakuje, to właśnie wykres przedstawiający etapy ładowania, który wkleiłeś. Na pudełku i w instrukcji mojego klonu HFGC4DVL podają, że ładowanie ma 7 etapów. Ten wykres który wkleiłeś jest dla mnie cholernie intrygujący. Mam podejrzenie, że on dotyczy prostownika sena HFU4DVL, dlatego że większość prostowników jest oferowana na rynku jako prostownik z 7 etapami ładowania (tak jak w Ultimate Speed ULG 3.8 A1 czy mój klon), natomiast jeżeli liczyć CC1, CC2 i CC3 jako jeden etap, to ten wykres przedstawia moim zdaniem 9 etapów.Drugim tropem, który każe mi podejrzewać, że to jest wykres HFU4DVL są następujące klony omawianych prostowników:

      http://www.panther-batterien.de/panther-ladegeraete-2016.html

      pomijając inne kolory, większy prąd ładowania i dużo wyższą cenę, są to wierne klony:

      iLOAD 5000 - HFGC4DVL
      IQ-LOAD 5000 Plus - HFU4DVL

      Zwróć uwagę, że dla pierwszego modelu podają 7 etapów ładowania, natomiast dla drugiego - 9 etapów.
      Niezależenie od tego, który prostownik ma twój ojciec, jeżeli miałbyś do niego dostęp byłbym wdzięczny jeśli byś zapodał tę instrukcję. Możliwe nawet, że ma model HFGC4DVL a instrukcję od HFU4DVL. Na deser zapodaję instrukcję do SENA SM3-WP-2 (002032):

      http://agd-sklep.com/towar/instrukcjachangersena.jpg

      Nie ma nic o etapach ładowania, wydaje mi się , że jest niekompletna.

      Usuń
    8. Pytanie coprawda nie do mnie, ale pozwolę sobie z rach głos. Mam model HFGC4DVL (przewody po przeciwnych stronach) i w instrukcji wykres taki jak podany przez @Dziekan Tec (górny) z zaobserwowanego zachowania mogę potwierdzić, że tak właśnie ładuje redukując prąd, następnie bada spadek napięcia i albo włącza Recond, albo normalne doładowanie. Nie jest to ładowanie może zbyt spektakularne, bo aku 60ah rozładowany do 0 ładował dobę, ale dla zdrowotności samego akumulatora napewno lepsze niż szybkie gotowanie go tradycyjnym transformatorowym prostownikiem.

      Usuń
    9. Moim zdaniem bardzo głupawo, że te prostowniki w kółko ładują akumulator, kiedy tylko napięcie spadnie poniżej 12,8 V, a spadać będzie, bo standardowo dla naładowanego, sprawnego akumulatora przyjmuje się 12,6 V. Po kiego wała tak to ustawiono? Przecież to nie odsiarcza ani w żaden inny sposób nie regeneruje akumulatora, za to powoduje jego gazowanie. Na ile szkodliwe - nie wiem, bo nie wiem na ile intensywne, przy 14,3 V słychać bąbelki a w żelowym słychać pierdy zaworków na górze obudowy (a może to pierdzi żel?). Miałem w rękach przetwornicę 12VDC-230VAC z ładowarką i automatycznym włączaniem przy zaniku zasilania sieciowego. Działała tak, że ładowała akumulator rosnącym stopniowo napięciem. Prądu nie mierzyłem ale chyba był wysoki na początku (znamionowe 8A) i spadał wraz ze wzrostem naładowania, jak to zwykle bywa podczas ładowania akumulatora. No więc napięcie rosło stopniowo podczas ładowania do około 14,9 V, słychać było gazowanie, po czym ładowanie było zakańczane i przetwornica przełączała się w tryb konserwacji, to jest zmniejszała napięcie do około 13,75 V, podobno najkorzystniejsze do przechowywania akumulatora jako najwyższe napięcie które nie powoduje gazowania (im wyższe tym lepiej dla jego trwałości). I tak by to mogło wyglądać w przypadku tanich chińskich prostowników.

      Usuń
    10. Z porównania instrukcji obsługi modeli iLOAD 5000 (7 etapów) oraz IQ-LOAD 5000 Plus (9 etapów) wynika jasno, że iLOAD 5000 jest pozbawiony etapu 2 - odsiarczanie (desulphation) - oraz etapu 8 - odświeżanie (recondition). Ponadto piszą tam, że napięcie wynosi w tych 2 etapach 15,8 volt, co zgadza się z tym wykresem. Wydaje mi się, ze podczas powtórnego ładowania naładowanego już wcześniej akumulatora (uprzednio widziałem napis FUL na wyświetlaczu) mój prostownik DIAMOND CAR pokazywał właśnie 15,8 V, co by oznaczało, że realizuje 9 etapów, wbrew temu co jest napisane n pudełku i w instrukcji obsługi (7 etapów) co w przypadku chińszczyzny jest całkiem możliwe, tzn. możliwe są rozmaite błędy i nieporozumienia między producentem a dystrybutorem. O ile dobrze rozumiem, pierwsze ładowanie kończy się na etapie 7 (napis FUL). Następnie napięcie jest monitorowane, i jeśli spadnie do 12.8 V, następuje etap 8 - odświeżanie, a później, jako etap 9, powtarzane są etapy 1-7, jednak ze względu na napięcie 12,8V pominięte zostają etapy 1-3 lub tylko 2-3, więc w praktyce jako etap 9 wykonywane są etapy 4-7, co ma odzwierciedlenie na rysunku - wykresy etapu 9 odpowiadają łącznym fragmentom wykresów 4-7 (etapy 2-3 nie są wymagane ponieważ napięcie jest wysokie a odsiarczanie i ładowanie wstępne jest potrzebne głęboko rozładowanym, teoretycznie zasiarczonym akumulatorom <10,5V).

      Usuń
    11. Podłączamy żaróweczkę na czas trwania odsiarczania:

      http://www.semi.com.pl/faq.html




      "5. Jak odsiarczać akumulator ?

      - odsiarczanie polega na rozładowywaniu akumulatora podczas jego ładowania, przy czym oczywiście prąd rozładowania musi być dużo mniejszy od prądu ładowania ( przyjmuje się, że może on stanowić ok. 10 % prądu ładowania ), gdyż akumulator nie naładuje się w "rozsądnym" czasie. W przypadku naszych prostowników mikroprocesorowych istnieje możliwość podłączenia jakiegoś odbiornika ( najlepiej żarówki samochodowej 5-10W) do zacisków ( "klem" ) akumulatora. Podczas przerwy w ładowaniu, odbiornik ten będzie rozładowywał w tym czasie akumulator. "

      Chyba, że w czasie przerwy w zasilaniu (patrz wykresy) nasz inteligentny prostownik sam obciąża akumulator tak, że na przemiand ostarcza i pobiera prąd.

      Usuń
    12. Jak ci w kółko ładuje na Recond tzn, że masz a bardzo złym stanie akumulator. Przy zdrowym nie ma możliwości by napięcie z 14,6V spadło poniżej 12,8V w 2 min. Take jak pisałem wcześniej można zasymulować taki spadek podlaczac do ładowania wcześniej w 100% naładowany akumulator, ale musiał by on po ładowaniu trochę dostać by napięcie spoczynkowe wróciło w okolice 12,6V, lub tuż po naładowaniu obciążyć akumulator z zewnątrz.
      Z gazowane też przesadzasz, bo on do 1tych 14,6V podchodzi już z bardzo małym prądem. W zdrowym akumulatorze tylko zaczynają się pojawiać drobne bąbelki gazu. Intensywne gazowane przy takim napięciu może wystąpić, gdy jest zwarta przynajmniej jedną cela, wtedy na pozostałych celach jest wyraźnie więcej niż 2,43V na celę i elektrolit w nich intensywnie gazuje.
      Poczytaj trochę ten wynalazek, to zamiast obaw stwierdzisz, że jest zbyt ostrożna i flegmatyczna w swoim działaniu.

      Usuń
    13. "nie ma możliwości by napięcie z 14,6V spadło poniżej 12,8V w 2 min" - tym stwierdzeniem, kolega Vlad udowadnia tylko, że ma raczej blade pojęcie o akumulatorach... Akumulator w stanie spoczynku ma właśnie 11,55...11,65 V. Napięcie rzędu 14,4 V jest wtedy, gdy zapalony jest samochód i działa alternator. Tak więc spadek z 14,6 V do 12,8 V w kilka minut jest nawet na zdrowym akumulatorze jak najbardziej realny. Polecam doszkolić się trochę.

      Usuń
    14. @Diamond: "Czy może model HFGC4DVL:
      http://www.motoautko.pl/pol_pl_Prostownik-inteligentny-do-akumulatorow-z-mikroprocesorem-4A-SENA-34860_1.jpg" --> tak, to jest dokładnie ten. Muszę podskoczyć do ojca, pożyczyć instrukcję i niebawem Ci ją zeskanuję.

      Usuń
    15. Nie kompromituj się po raz drugi. Weź miernik do ręki poświęć 2 min i sam sprawdź jak szybko spada napięcie w dopiero co naładowanym, sprawnym akumulatorze.

      Usuń
    16. Vlad przejrzałem komentarze i widzę że o żarówce pisałeś wcześniej ode mnie. Odpowiednia żarówka dla prostowników 4A to: 12V 5W, bo 10% prądu ładowania to 0,4A i tyle prądu pobiera taka żarówka (z pewnymi wahaniami w zależności od napięcia). Co do funkcji odświeżania o której pisałeś kilka razy, instrukcja CTEK mówi, że etap analizy ("resting" w instrukcji do sena, na wykresie) trwa 3 minuty (w SENA pewnie też) i jeżeli napięcie spadnie w tym czasie poniżej 12.0 volt (Sena 12,8 - za dużo moim zdaniem) to następuje etap odświeżania. Ponadto instrukcja CTEK mówi "STEP 6 RECOND
      Choose the Recond option to add the Recond step to the charging process. During the
      Recond step voltage increases to create controlled gassing in the battery. Gassing mixes
      the battery acid and gives back energy to the battery. " czyli że jest to etap celowego, kontrolowanego gazowania akumulatora w celu wymieszania elektrolitu. No i właśnie, jeżeli akumulator jest słaby, to napięcie spadnie szybko poniżej 12 volt i wtedy się włączy odświeżanie które może cokolwiek mu pomoże, natomiast całkowicie bez sensu jest uruchamianie tego teapu w prostownikach SENA, bo na przykład 3-letni, sprawny akumulator po zakończeniu zejdzie do 12,5-12,7 volt, włączy się odświeżanie, zupełnie niepotrzebne. Pisałeś też "Gdy po Full w ciągu kilku mi napięcie spadnie poniżej jakiegoś tam progu, oznaczającego, że akumulator jest w złym stanie, to włącza się funkcja Rekond (próbuje kadzidłem 15,8V ożywić trupa). Maltretuje go, aż przestanie się opierać, wtedy znów sprawdza czy żyje, gdy jednak zgon się potwierdzi wyrzuci błąd na wyświetlaczu. ". Chyba jest tak, że najpierw odświeża, potem powtarza etapy 4-7, i jeżeli podczas analizy na etapie 7 znowu napięcie spadnie poniżej 12,8, to pojawia się błąd i dalsza praca urządzenia zostaje wstrzymana. Potwierdź, że prostownik nie będzie w kółko włączał etapu odświeżania. Tym sposobem lekko zużyty akumulator, pozostawiony podłączony na miesiąc, nie zostałby wygazowany do sucha. Niemniej jednak próg powinien wynosić 12.0V tak jak w prostownikach CTEK albo chociaż powinna być możliwość wyłączenia tego. A tak zostaje pilnować albo dolewać wodę destylowaną.

      Usuń
    17. Poniżej 12V powinno włączać się odsiarczanie (to krótkie impulsy 15,8V i 1,5A) do osiągnięcia 12V,potem przechodzi do ładowania prądem 4A. Całkowicie rozładowany sprawny akumulator ma właśnie 12 - 12,1V, całkowicie naładowany 12,6 do 12,8V. Gdy akumulator jest ładowany przez dłuższy czas (nie 10min) no 1-2h do osiągnięcia Full, to spadek jego napięcia do granicy 12,8 zajmie znacznie więcej niż 2 min. Nie mierzyłem, ale zakładam, że będzie styl przez kilka godzin. Raz zaobserwowałem takie typowe doładowanie i zaczelo się ono po obniżeniu napięcia poniżej 12,6V, ale tu się nie będę sprzeczne, bo akumulator był zużyty i mały (ytx9-bs). Potwierdzam też, że jak skończy się etap Recond i napięcie ponownie szybko spadnie, to zostanie wyświetlony błąd nr2 (trup) i ładowanie/doładowanie całkiem przerwane. Gdy nie spadnie, to będzie monitorować napięcie i co jakiś czas doładowywal.
      Gdyby próg dla automatycznego Recond w cteku był faktycznie na 12V, to by było całkiem bez sensu, bo takie spadnie występują tylko w akumulatorach że zawartymi celami lub całkowicie zasiarczony mi, gdzie z elektrolitu została tylko czysta woda.

      Usuń
    18. Więc tak. Akumulator naładowany do full wczoraj o 21, dziś o 12.00 miał 12,79V ile było doładowań, nie wiem. Podłączyłem żarówkę 5W i po spadku napięcia poniżej 12,7V włączyli się doładowanie, trwało ok minuty. Teraz 12.50 i napięcie wynosi 12,80V. Nie mam czasu sprawdzać ile będzie spadać poniżej 12,7V, bo muszę wyjść.

      Usuń
    19. Do Vlad: jakie musi mieć minimum napięcie akumulator 12V żeby ten konkretny prostownik który jest komentowany zaczął ładowanie? Będzie od jutra w sprzedaży a jestem zainteresowany.

      Usuń
    20. 1,5V, ale musi mieć jakąś min wydajność prądówą, bo ładowarka trochę pobiera prądu przy podłączeniu.

      Usuń
  31. Dziekan TEK specjalnie nie lataj, ja sobie jakoś radzę z tym co jest w Internetach. Na razie w nocy ładowałem http://sklep.koyosonic.pl/userdata/gfx/e3430535a7179660c2a7abf40ad6283d.jpg trwało to i trwało i nie chciało mi się już łazić do niego więc zostawiłem do rana. Rano przyszedłem, był FUL, napięcie 13,03V, odłączyłem od sieci, czekałem aż zgaśnie, podłączyłem, prostownik pamięta wybrany uprzednio program ale od nowa rozpoczyna ładowanie od etapu 4. Po kilkunastu minutach pierdziawy znowyu przeszedł na FUL, czyli dosyć szybko. Teraz, po kilku godzinach od odłaczenia prostownika ma powyżej 13V. W instrukcjach niemieckich żółtych klonów podają, że nie jest możliwe ręczne włączenie etapu 7, można weń wprowadzić ten prostownik jedynie automatycznie po przejściu przez etapy 4-6. W ogóle dużo cennych informacji tam jest ale nie ma wykresu. Jest opis kiedy wyświetla się Er1, kiedy Er2 a kiedy Er3. Vlad ty te informacje podajesz z instrukcji sena czy z własnego doświadczenia. Wg niemieckiej instrukcji Er2 pojawi się, kiedy:
    - podczas odsiarczania nie uda się podnieść napięcia do minimalnego wymaganego dla następnego etapu w czasie 6 godzin, lub
    - całkowity proces ładowania nie zostanie dokończony (zakończony etapem 7) w ciągu 24 godzin, lub
    -napięcie spadnie poniżej 12,0 V w czasie 2 minut po rozpoczęciu etapu 7 (tak jak podawałeś).
    A ja właśnie ładuj\ę w samochodzie zwykły mokry kwasowo-ołowiowy 12V 44Ah przed nadchodzącymi mrozami, za oknem jest 0 stopni, napięcie początkowe 12,1 V, ładuję ze śnieżynką. Zastanawiałem się cały poranek, co ta śnieżynka daje i czy przez zwiększenie napięcia z 14,4 do 14,7 V nie będzie za mocno gazować. Przyjąłem, że wraz ze spadkiem temperatury maleje intensywność reakcji elektrolizy wody, więc gazowanie będzie zbliżone do gazowania przy ładowaniu bez śnieżynki w temperaturze pokojowej. Chyba razem spadkiem temperatury rośnie rezystancja akumulatora, przyjmuje mniejszy prąd, spada efektywność ładowania i lekkie podniesienie napięcia skoryguje to a z uwagi na osłabienie elektrolizy niską temperaturą nie zwiększy gazowania. Ale to już tylko moje gdybanie.

    Musze sprawdzić czy mój model na pewno ma albo nie ma funkcji odsiarczania i odświeżania. Sposoby są dwa: dorwać akumulator z napięciem 10,5 V lub mniej, podłaczyć i patrzeć czy skoczy to 15,8 V albo siedzieć nad ładowanym sprawnym akumulatorem i w ciągu 2 minut od przejścia w etap 7 obciążyć go żarówką 55W aby napięcie spadło między 12,0 a 12,8 V i obserwować, czy skoczy do 15,8 V.

    OdpowiedzUsuń
  32. Co do iskrzenia, kiedy podłączałem mój prostownik do akumulatora wyjętego z samochodu oraz do stojącego w domu akumulatora żelowego, nie zaobserwowałem iskrzenia, natomiast kiedy dzisiaj podłączałem go do akumulatora umieszczonego w samochodzie, pojawiło się iskrzenie. Myślę, że to dobry trop. Komu iskrzy w samochodzie niech zdejmie klemy i podłącza do odłączonego od instalacji akumulatora. Mowa oczywiście o odłączaniu prostownika odłączonego od sieci (zgodnie z instrukcją papierową i na obudowie mojego egzemplarza). Zawsze przy podłączaniu prostownika najpierw plus a potem minus. Przy podłączaniu akumulatora tak samo. Kabli rozruchowych też. Zauważyłem, ze zarówno producent prostownika, inny producent kabli jak i jeszcze inny producent samochodu podają taką właśnie kolejność. Przy odłączaniu zawsze odwrotnie, najpierw minus potem plus. I jeszcze jedna uwaga co do podawania minimalnego napięcia do uruchomienia odsiarczania ale nie tylko. Jestem prawie pewnien że mamy do czynienia z nieporozumieniem. Na przykład, jeżeli jest podane w instrukcji minimalne napięcie 1,5 V +/- 0,5V a akumulator jest rozładowany do 2 V (niewybaczalne, akumulator nie wybaczy) i prostownik wyświetla błąd Er1 i nie chce tego trupa ładować, to bardzo słusznie że nie chce i prawdopodobnie chodzi nie o 1,5V na słupkach/klemach, a o 1,5 V na celę. Jeżeli pomnożymy 1,5 V przez liczbę cel otrzymamy 9V. Czyli jeżeli będzie 9V na słupkach to jeszcze jest nadzieja i prostownik podejmie ładowanie, zaczynając od diagnozy i odsiarczania. 1,5 V +/- 0,5 V (tak jak to podaj instrukcja pod wykresem) to musi być napięcie na jedną celę (na jedno ogniwo). W przełożeniu na akumulator będzie to 9,0 V +/- 3,0 V, czyli od 6,0 do 12,0 V. Proszę nie mylcie tych dwóch rzeczy, bo widzę że to się miesza użytkownikom jak i importerowi. Komentarze osób, które miały rozładowany akumulator do napięcia kilkukrotnie niższego, niż nominalne, tylko potwierdzają poprawne zabezpieczenie tych prostowników przed ładowaniem zbyt rozładowanego akumulatora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzałem to osobiście na rozładowanym od 5lat akumulatorze 7ah. 1,5V na akumulatorze (na wszystkich celach) wystarczy by zacząć impulsowe ładowanie (odsiarczanie). Gdy napięcie jest mniejsze pokaże Er1.
      Jest to cecha, która wyróżnia ten prostownik z pośród innych podobnych co do prądu ładowania i ceny.

      Usuń
  33. Dziekan Tek rozkręciłem swój sprzęt, ujżałem płytkę a na niej napis *-HFGC4DVL-* tzn. tam gdzie gwiazdki były inne liczby i data 20150430. Wygląda na to że mam 9 etapów a to co na pudełku (7 etapów) to bzdura.

    OdpowiedzUsuń
  34. PANOWIE,wielkie dzięki za rozwinięcie tematu.
    Teraz już wiem,że napięcie 15,8 na recond to normalne i nie jest to wada w oprogramowaniu.
    I mala, ale ważna uwaga: funkcja recond zadziała jak napięcie po FUL spadnie DO 12,8V W CIĄGU 2 MINUT ! Jeśli spadanie trwa dłużej, recond jest pomijany. Moim zdaniem też, ustawiono ten próg zadziałania zbyt nisko. powinno być coś ok. 12,5 V.

    Dziekan, mam wrażenie,że masz jakieś problemy z dojrzałością emocjonalną. Zanim zaczniesz obrażać, sprawdź i zadzwoń na ich serwis.I niech ci ta pani wytłumaczy na czym ten recond polega, bo mi jakoś nie potrafiła.

    "Wszystkie pytania i problemy związane z funkcjonowaniem wyrobu należy kierować na poniższy email xxxx lub telefon xxxx"
    Pusta obietnica ?

    OdpowiedzUsuń
  35. "dojrzałością emocjonalną" --> napisał dojrzały emocjonalnie -Anonimowy-... :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Odnośnie "trolla lidlowego" dodam ,że wykupiłem ich model [wersja z wyświetlaczem] na siedem dni w celu porównania.
    Wykonanie solidne,kabel sieciowy dłuższy o 0.5 m. ale dość sztywny.Klemy klocowate, te w naszym są zgrabniejsze i mają nieco mocniejszy ścisk.Wygląda przy naszym jak Trabant przy Ferrari.Po naładowaniu wyświetla nadal wysokość napięcia [12,8v]- na naszym widać tylko FUL.
    Skromniejsze możliwości, ale za to większe bezpieczeństwo, bo brak tego nieszczęsnego recondu.Brak też śnieżynki dla małych aku. Nie próbował odsiarczyć mojego starego aku, który ma jeszcze na luzie prawie 9V[może inteligentniejszy?] - biedronkowy to robił, oczywiście bez powodzenia bo ten aku to już trup. Minusy: ogólnie znany, to brak pamięci po zaniku zasilania. Na plus: praktyczne, większe pudełko do przechowywania, 3 letnia gwarancja, bezpieczeństwo dla akumulatora [brak recond],sam wykrywa aku 6V. Wygląda na to, że w obu funkcje odsiarczania nie są dostępne dla akumulatorów 6V.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://fotserv.pl/upload/1484525634-SANY0848.JPG

      Usuń
    2. Diamond, wygląda na to,że masz w środku to samo co w biedronkowym. A wiec, 9 stopni z recondem.

      Usuń
  37. https://olxpl-ring11.akamaized.net/images_tablicapl/462673911_4_1000x700_wynajme-prostownik-z-mikroprocesorem-uslugi-i-firmy_rev003.jpg
    https://olxpl-ring11.akamaized.net/images_tablicapl/462673911_3_1000x700_wynajme-prostownik-z-mikroprocesorem-uslugi-motoryzacyjne_rev003.jpg

    OdpowiedzUsuń
  38. Witam zakupiłem ten prostownik dzisiaj w biedronce i powiem szczerze że to co koledzy pisali prostownik iskrzy przy podłączeniu do akumulatora oraz po podłączeniu wtyczki do gniazdka sieciowego

    OdpowiedzUsuń
  39. Panowie a ile w waszych biedronkach kosztuje ten prostownik?

    OdpowiedzUsuń
  40. I tutaj mieli jakiś błąd w systemie bo na koszu cena 55zł a przy kasie 59.90zł. Zwróciłem grzecznie Pani uwagę, że jest różnica. Sprawdziła i różnicę zwrócili.

    OdpowiedzUsuń
  41. No właśnie mi nie chcieli oddać tej różnicy wiec email został wyslany do nich o wyjaśnienie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłem z samego rana, jako pierwszy kupowałem i Pani była zdziwiona, że są różne ceny. Mi oddali różnicę ale później wzięła kartkę z ceną na zaplecze nie wiem w jakim celu bo później już nie byłem w sklepie. Kolega miał dzisiaj jeszcze kupować ten prostownik. Jak będę się z nim widział to napiszę za ile kupił.

      Usuń
  42. Panowie, ak długo utrzymuje Wam się ładowanie na poziomie 14,4 lub 14,6V, zacząłem ładowanie ze śnieżynką - szybko naładowało do poziomu 14,6 i tak już stoi z 2h, miga ostania kreska baterii. Zmieniłem ładowanie na zwykłe 12V, pokazuje teraz 14,4 i też się nic nie zmienia? Czy to jakaś najdłuższa faza ładowania i dlatego tak wolno ładuje? Na multimetrze wzrost napięcia w ciągu tych 2h wyniósł 0,04 V

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "14,6 i tak już stoi z 2h" - powinieneś się cieszyć kolego, bo to oznacza tylko tyle, że masz akumulator w bardzo dobrym stanie. Im bardziej zużyty/wyeksploatowany akumulator, tym szybciej napięcie osiąga wartość zadaną przez prostownik. Zostaw w tym trybie do oporu (nawet całą noc). W końcu osiągnie wartość docelową i zostanie naładowany :-)

      Usuń
  43. Proponuje skupić się na tym recondzie/odnawianiu napięciem 15,8V, bo :
    "Czy napięcie ok. 15.8 V na akumulatorze w momencie ładowania jest prawidłowe ?

    - tak, ale tylko w przypadku akumulatorów standardowych z "płynnym" elektrolitem a w przypadku akumulatorów wapniowych jest ono konieczne (przeprowadzono testy u producenta akumulatorów wapniowych, i zgodnie z jego zaleceniami właśnie na takim poziomie ustalono to napięcie ). Nie wolno stosować tego napięcia w przypadku akumulatorów z "uwięzionym" elektrolitem typu żel ( "Gel") ani AGM. "

    OdpowiedzUsuń
  44. Kto zna rosyjski, proponuję obejrzeć film jak naładować w 100% akumulator https://youtu.be/viD2ye4CfOo
    Jak się okazuje, to wcale nie jest takie proste. Widzę to na własnym aku, mimo Fulla na prostowniku gęstość elektrolitu 1,18 - 1,2, a gdzie mu jeszcze do 1,3.
    W skrócie ładuje akumulator małym prądem impulsowo do osiągnięcia na akumulatorze 16,3V

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://youtu.be/jl6l0XXz7Ec
      Jeszcze jeden filmik na temat akumulatorów Ca/Ca. Tydzień czasu trzymał na napięciu 14,7V i MAX co udało mu się osiągnąć 1,26 g/cm3. Następnie po zwiększeniu napięcia do 16,2 w 4h osiągnął 1,30.
      Napięcie aku orzy 100% wynosi 12,7V, orzy 0% 11,7V

      Usuń
  45. Dla porównania, instrukcja do ctec mxs 7.0
    https://lucann.pl/pl/p/file/073d7aecef01e96816e3617d7f7d7d9c/instrukcja_obslugi_mxs_70_pl.pdf

    OdpowiedzUsuń
  46. Wrzuci ktoś cała instrukcję do HFGC4DVL?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  47. Test ładowania pozytywny co do iskrzenia brak takiej sytuacji

    OdpowiedzUsuń
  48. Szuka instrukcji obsługi do Sena z Lcd

    OdpowiedzUsuń
  49. Jaki prostownik procesorowy polecacie do duzego aku 80Ah zeby nie ladowal mi 2 tygodnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten biedronkowy ładuje akumulator teścia do traktora o pojemności 120 Ah gdzieś 2 dni, w porywach do 3-ech (jeśli głęboko rozładowany), więc powinien się nadać, jeśli takie 2 dni dla Ciebie jest znośne.

      Usuń
  50. Prawda jest taka, że prostowniki z rozruchem mogą czasem uratować skórę i zawsze warto je ze sobą mieć, lepszy, czy gorszy, byle był.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prostowniki z rozruchem są dość drogie. Już lepiej, jeśli zakładać czarne scenariusze, posiadać porządne kable rozruchowe. Samochodów, do których można się podłączyć, dookoła wszędzie pełno... :-)

      Usuń
  51. Jak to jest z tym odsiarczaniem, wystarczy wpiąć żarówkę 5W w trakcie ładowania tym lidlowskim prostownikiem?, jak długo ładować, do full?.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś zalogowany wybierz opcję "Komentarz jako:" następnie "Nazwa" i wpisz swoje imię lub pseudonim. Ułatwi to komunikację między użytkownikami. Obraźliwe komentarze oraz linki do stron nie na temat będą usuwane.