Prostownik ze wspomaganiem rozruchu Sena 12 V/75 A w Biedronce jest sprzedawany od 26.10.2020 roku za 199 złotych. Nadaje się do wszystkich akumulatorów samochodowych: kwasowych, żelowych oraz AGM.
źródło: biedronka.pl
Prostownik ze wspomaganiem rozruchu Sena 12 V/75 A z Biedronki - opis:
- do wszystkich akumulatorów samochodowych: kwasowych, żelowych oraz AGM
- tryb wspomagania rozruchu umożliwia start przy rozładowanym akumulatorze
- automatyka mikroprocesorowa z 9-stopniową regulacją charakterystyki ładowania
- prąd ładowania od 6 V/2 A do 12 V/12 A
- prąd wspomagania rozruchu 12 V/75 A
Instrukcja obsługi: Prostownik ze wspomaganiem rozruchu Sena
(nadesłana przez czytelnika)
Prostownik ze wspomaganiem rozruchu Sena 12 V/75 A w Biedronce był już sprzedawany w październiku 2017 roku.
Zobacz recenzję innego produktu z Biedronki
Warto?
OdpowiedzUsuńMyślę że warto
UsuńWarto. Nic innego w tej cenie nie kupi się. Prostownik ma wiele funkcji. Jeśli umiejętnmie wykorzysta się jego możliwości to tym większa będzie radość z zakupu. Trzeba tylko pamiętać, że to nie sprzęt za tysiące zł. Jedna w swojej cenie ma więcej opcji niż niejeden droższy i to dużo droższy.
UsuńMam pytanie mam taki prostownik po podłączeniu go do gniazdka i Próbie włóczeniu ładowania wyrzuca mnie na odsiarczanie i nie chce się ładować.jak ten problem rozwiązać
UsuńTo nie problem z prostownikiem. Problem leży po stronie aku zrob to odsiarczanie. Może jeszcze z raz lepiej b dwa będziesz musiał to zrobić ale uratujesz aku
UsuńKupiłem go ale nie sprawdziłem wszystkich funkcji. Jedynie ładowanie (zmiana natężenia prądu działa), pokazuje napięcie na wyświetlaczu cały czas - natężenie bądź procent naładowania po zmianie wyświetla się parę sekund i z powrotem pokazuje napięcie. Krokodyle bardzo mocne. Jedynie zastanawia mnie grubość kabli -4mm2 przy wspomaganiu rozruchu 75A. Można samemu wybrać napięcie ładowania 6 bądź 12V (więc bardzo rozładowany akumulator powinien zacząć ładować). Ładowanie rozpoczyna się przez wciśnięcie przycisku Start/Stop. Ciekawy jestem testu alternatora. Jak również czy posiada zaprogramowane ładowanie do 15,8V po spadku napięcia poniżej 12,8V w ciągu 2 minut tak jak to jest w tym słabszym prostowniku (też go mam). Po pół godziny ładowania na natężeniu 12A (skuteczne coś koło 7A) włączył się wiatrak (pacjent to varta 70Ah). Czekam też na opinie i spostrzeżenia innych.
OdpowiedzUsuńCharakterystyka ładowania taka sama jak w tym małym prostowniku. Różnica w cenie wynika z dodatkowych funkcji (rozruch, test alternatora, stałe źródło zasilania), jak również z wyższego prądu ładowania. Idealny dla osób które mają dostawczaka lub osobówkę, większy aku też naładuje bo zakres pojemności wynosi 1,2-240Ah.
OdpowiedzUsuńWiam wszystkich . Niestety jako urzadzenie rozruchowe 75a nie sprawdza się , testowane i bardzo wielkie rozczarowanie , trzeba bylo odpalac kablami z drugiego auta.
OdpowiedzUsuńTak z ciekawości, jaki silnik był uruchamiany, bo się nad nim zastanawiam.
UsuńSilnik nie pytalem bo to auto klienta napewno mercedes E klasa okular , w koncu zostal uruchomiony bez problemu przez kable z 2 litrowej benzyny peugeota. A na tym prostowniku to tylko cykanie bylo slychac czyli zero postepu
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
UsuńMoże nie był załączony rozruch w prostowniku
UsuńCzy ktoś wie jak jest z zabezpieczeniem prostownika podczas rozruchu (ten z lidla ma bezpiecznik na wierzchu 80A)?
UsuńBo to nie jest urzadzenie rozruchowe, tylko wspomagajace rozruch, zeby odpalic auto na padnietym aku potrzeba z 200-300A a nie 75A.
Usuń...dopowiem troszkę... Te 200-300A jest potrzebne w idealnych warunkach-silnik igła,instalacja elektryczna-jeszcze lepsza,temperatura silnika-bliska optymalnej,sprawny rozrusznik i naładowany aku,DOKRĘCONE KLEMY,zachodni wiatr... Zimą potrzeba już 30-40% więcej.A jeśli potrzebna jest pomoc,coś już baardzo niedomaga,więc dodajemy A do zapotrzebowania,duuużo. 500+A na start to nie wyjątek. Tymczasem 75A może pomóc,ale nie odpali auta samotnie.I nie drucikami 4mm kwadrat,bo to nieraz żarówka mijania nadtapia,poważnie :(
UsuńTen prostownik to nie urządzebnie rozruchowe tylko wspomagające rozruch, w sytuacji słabego akumulatora. Natomiast urządzenie rozruchowe np. booster to coś, co ma duży prąd rozruchu ponad 300A i odpali auto z padniętym akumulatorem. Taka jest między nimi różnica.
UsuńKupiłem i jestem zadowolony, ładuje super no i ten design
OdpowiedzUsuńMoże ktoś napisać nr modelu z tabliczki znamionowej czy coś w tym stylu żeby coś o nim poszukać.
OdpowiedzUsuń009840
UsuńZastanawiam się czy wszystko jest ok z tym prostownikiem bo podłączam do rozładowanego akumulatora 50Ah (ok 12V na akumulatorze) przy ustawieniu prądu ładowania na 12A (realny ok 6A) po chwili podaje, że jest naładowany. Tak, wiem że to za duży prąd na takie aku ale mimo wszystko prostownik od razu się poddaje. Przy 6A potrzebował niecałe 3 godz do naładowania. Też poszło za szybko bo realny prąd ładowania to 4A i spadał. Nie wiem czy go wymienić czy ten typ tak ma.
OdpowiedzUsuńNapiszę Ci tak: też go mam, tak samo się zachowuje. Ja robię tak, że dobieram natężenie do pojemności 1/10 więc w twoim przypadku 6A na prostowniku albo ,,auto" (powyżej 120Ah na 12A). Kiedy skończy ładować obciążam aku, np. włączenie świateł aby napięcie spadło poniżej 12,8V w ciągu 2 minut od zakończenia ładowania. Wtedy uruchamiany zostaje proces ładowania do napięcia 15,8V. I tak go zostawiam. Ładowanie normalne (14,6V) nie daje pełnego naładowania. Sprawdziłem przez zmierzenie gęstości. Takie ładowanie robiłem z aku mokrym kwa-ołow. Aku teraz to dziadostwo. Nawet już na pierwszy montaż nie jest to co kiedyś. Mój wujek ma stary prostownik jedynie z regulacją natężenia i tak ładuje w okresie zimowym co miesiąc aku w samochodzie prawie 18-letnim. I mówi że aku ma 9 lat i kręci 1,9TDI. Pewnego razu jak ładował już pod koniec zmierzyłem napięcie - wynik jakiego się spodziewałem 16,2V.
UsuńSkoro ten typ tak ma to nie za dobrze. Przy 200zł to już bardzo źle. Można wymuszać w nim tryb odsiarczania ale tu nie o to chodzi aby go ciągle pilnować i popychać. Próbowałem też ładować aku 7Ah prądem 2A. Rozładowany do "pełna" naładował w 15min, więc chyba go trzeba oddać bo na niewiele mi się przyda.
UsuńWspomagania startu nie miałem jak sprawdzić ale jako zasilacz DC też nie daje rady. Ma problem z kompresorem i żarówką 55W. Kompresor ledwo co ruszył i strasznie szarpał a przy żarówce podaje 9,5V i 3,7A na wyjściu. Za to rozładowany aku 7Ah spokojnie napędzał kompresor.
Ciekawe czy mała wersja 4A też ma problemy z ładowaniem do pełna.
A czy test sprawności alternatora to tylko sprawdzenie jego stanu na podstawie odczytu aktualnego napięcia podczas uruchomionego pojazdu? Jeżeli tak to podany zakres 13,3-15,5V ni jak się ma do prawidłowego 13,9-14,5V dla instalacji 12V. Ciekawe jak się będzie zachowywał aku szczelny przy ładowaniu ciągłym grubo powyżej 14,5V, wg prostownika prawidłowym?
UsuńWygląda na to że, napięcie 13,6V to napięcie ładowania buforowego i zachowuje się tak .Podłączam pod to źródło
Usuń,gdy za szybko pokazuje naładowanie, następnie po godzinie lub kilu to chyba zależy od akumulatora ,przełączam na normalne ładowanie i wtedy normalniej ładuje.
Ile na niego jest gwarancji? 12 miesiecy czy 24?
OdpowiedzUsuńczy mógłby ktoś podesłać zdjęcia wnętrza tego prostownika na adres rogaliq666@interia.pl
OdpowiedzUsuńJak dostaniesz zdjęcia to możesz przesłać do mnie? Adres w zakładce kontakt. Zamieszczę wtedy w artykule żeby każdy mógł zobaczyć.
UsuńPrąd ładowania jest zależny od napięcia na akumulatorze i zgodnie z charakterystyką ładowania ma spadać wraz ze wzrostem napięcia po czym przy poziomie 14,4V gdy potencjały się wyrównują pomiędzy prostownikiem a akumulatorem ładowanie zostaje zakończone prąd osiąga wartość 0A. Ładowanie do napięć wyższych tj. 15.6V powoduje zagotowanie elektrolitu wewnątrz aku kwasowo-ołowiowego. W innych aku np żel czy AGM przegrzanie wypełniacza i stopienie go tj. waty pomiędzy płytami lub podobnych. Wewnątrz tego prostownika znajduje się trafo toroidalne o uzwojeniach 2x7,2V 75A i 2x12V 12A. Całość sterowana jest parą tranzystorów kluczujących dzięki czemu możliwe jest stosowanie go do różnych rodzajów akumulatorów. Również funkcja odsiarczania o której instrukcja użytkownika nic sensownego nie mówi, wymaga szybkich impulsów o wysokim prądzie. Nie są one monitorowane wbudowanym amperomierzem cyfrowym gdyż czas ich trwania jest rzędu ułamków sekund. Ogólnie konstrukcja udana jednak wymaga posiadania Aku przynajmniej w 30% sprawnej pojemności w innych sytuacjach rozruch na samym prostowniku nie jest możliwy. prąd chwilowy dostarczany z aku w momencie rozruchu to ok 650A w benzynie w dieslu nawet do 1000A.
OdpowiedzUsuńSkąd mogę pobrać instrukcję obsługi tego prostownika.W pudełku nie było.
UsuńPróbował ktoś wspomaganie rozruchu z silnikiem benzynowym tak do 1,8l? Chodzi mi o to czy daje radę uruchomić z aku, który jeszcze kręci ale nie jest w stanie odpalić. Będziemy mi służył także do ładowania i wymiany aku z podtrzymaniem. Pytam bo zostały ostatnie dwie sztuki.
UsuńJa probowalem na mondeo mk3 beznyna, akumulator rozladowalem do tego momentu ze tylko pykal a swiatla slabo swieciły i o dziwo odpalil na rozruchu, ale ten silnik łatwo odpala i w dodatku auto w garazu. Wiec mysle ze do odpalenia dizla na mrozie sie nie nadaje bez wczesniej łądowania
UsuńSkąd macie takie dane 1000A, tak się składa, że mierzyłem w tdi 1.9 i na starcie rozruchu 180 a po kilku sekundach około 100A.
Usuń1000A i 12v przemnóżcie sobie to daje 12 kiloWatów.
Panowie najpierw miernik cęgowy do prądu stałego za około 500zeta, pomierzyć i nie pisać innym takich herezji
peugeot 206 1,1 odpaliłem bez problemu.Z aku nie chciał zakręcić
UsuńCzy nie mając prądu do podłączenia prostownika z rozruchem z gniazdka 230V on ma w sobie jakąś baterie ze mogę przenieść i użyć rozruch np w środku lasu jak akumulator w aucie się rozładował?
OdpowiedzUsuńNiestety nie ma baterii w sobie. Bez gniazdka 230V nie da rady. Jeżeli chcesz coś takiego niezależnego, z którego możesz skorzystać w każdym miejscu to polecam ci Car Power Bank np. Bosma 12000mAh 300A rozruchu 600A szczytowe, daje radę nawet z dieselem 2.0. Oprócz tego ładuje telefon, laptop, ma wbudowaną latarkę. Naprawdę działa.
UsuńWitam posiada ktoś instrukcje użytkowania tego prostownika w języku polskim ?.
UsuńJeżeli chodzi o rozruch to jest taka krótka procedura. Podłączyłem zacisk + do rozrusznika - do masy. Zasilanie do 230V. Wybrałem na rozruch ,,BOOST 75'' wcisnąłem start. Zaczął ładować ,,charging'', następnie zaczął odliczać od 30 do 0 na wyświetlaczu. Potem pojawiło się napięcie 13,7V na wyświetlaczu i zacząłem odpalać. Władimirec odpalił. Miał założony słaby aku 40Ah żeby sprawdzić rozruch. Bez rozruchu nie ruszył.
UsuńJak podasz mail to ci wyślę zdjęcia.
OdpowiedzUsuńDodałem instrukcję powyżej.
OdpowiedzUsuńCiekawostka protoplasta tego prostownika.
OdpowiedzUsuńhttps://www.conrad.pl/p/prostownik-warsztatowy-apa-16623-230-vac-12-v-6-v-1528941
проше друзе перевести инструкцию на руский Дзякуй панове
OdpowiedzUsuńRównież nabyłem to urządzenie, ale prawdopodobnie nie jest do końca sprawne, ponieważ przy lekko rozładowanym, ale sprawnym aku, prostownik nie chce wejść w tryb ładowania, a zamiast tego cały czas włącza funkcję odsiarczania. Niekiedy, po wielu próbach, udaje się uruchomić ładowanie.
OdpowiedzUsuńkupiłem też ten prostownik niestety jest uszkodzony. Nie ładuje akumulatora nie potrafi podnieść napięcia ładowania do 13,8V. Jedynie działała funkcja podtrzymania napięcia na akumulatorze. Prostownik o super parametrach ale niestety nie działa prawidłowo.
OdpowiedzUsuńFaktycznie coś jest nie tak. Ja też mam ten prostownik i nie ma z nim żadnych problemów. Wspomaganie rozruchu działa. Podtrzymanie działa ale nie do końca jak w opisie. Przy podłączeniu żarówki h7 spada prąd do 3,6A i napięcie do trochę ponad 10V. Test alternatora porażka (zakres podany nieprawidłowy), dla mnie w ogóle nie potrzebna. Za to jest ładowanie aku 6V, rzadko ale zdarza mi się ładowanie aku w ciągniku. Możliwość ładowania do napięcia 15,8V bardzo dobra sprawa w dobie tych ala ładowarek które nie puszczają więcej niż trochę ponad 14V. Prawidłowe ładowanie akumulatorów kwasowo ołowiowych (z korkami czy bez) z płynnym elektrolitem powinno być przynajmniej do 15,8V, a najlepiej do napięcia 16,2V tylko że prąd wtedy nie powinien przekraczać 1-1,5A. Zaraz pewnie mi się oberwie że głupoty gadam. Każdy niech robi jak uważa. Mam również stary konwencjonalny prostownik, którego używam żeby doładować aku i zrobić gęstość elektrolitu. Ten z biedronki też zrobi gęstość ale muszę potraktować aku dwoma cyklami do 15,8V. Niedowiarków zapraszam na stronę akubiz.biz.
UsuńWitam. Ktos sie orientuje czemu za kazdym razem przy ladowaniu jakbym nie ustawil to wyswietla sie dioda "charging" a po chwili "repair" i tak juz caly czas. Aku 95ah naladuje do niecale 13V. Ustawialem juz roznie. Wspomaganie rozruchu przy golfie 3 '93 1.9d i niepomoglo
OdpowiedzUsuńZ rozruchem jest tak, że trzeba próbować uruchomić silnik w czasie 30 sekund które jest odliczane na prostowniku. Wtedy wspomaganie jest na poziomie 70A, przez chwilę było nawet 100A. Mierzone miernikiem cęgowym unit 203. Jeżeli jest to silnik benzynowy do ok. 1.6l to jest w stanie odpalić nawet na całkiem padniętym aku. Natomiast w przypadku diesela aku musi słabo ale obracać wałem. Zasada jest prosta, wszystko zależy od mocy i sprawności rozrusznika. Przykład: rozrusznik 1,2kw potrzebuje 100A (przy starcie więcej). W dieselu zazwyczaj jest ok. 2,4kw więc potrzebuje 200A a prostownik daje 70A. Rachunek prosty -brakuje prądu.
OdpowiedzUsuńszmelc. wkurzam sie tylko bo przelacza sie w tryp repair zamiast ladowac. i gowno laduje
OdpowiedzUsuńSpróbuj na innym aku, być może ten jest uszkodzony i nie przyjmuje prądu (szybki wzrost napięcia w krótkim czasie).
Usuńmam popdobnie nawet na nowym aku.
UsuńMam pytanie. Czy gdy założy się klemy, a później podłączy tylko zasilanie to on ładuje/podtrzymuje akumulator? Czy trzeba coś nacisnąć?
OdpowiedzUsuńA może "pamięta" wybraną funkcję? Czasami mi prąd znika - stąd to pytanie.
U mnie w minusowych temp nie ładuje tylko wywala jakiś błąd odrazu. Tezę tak macie?
OdpowiedzUsuńDzień dobry
OdpowiedzUsuńGdzie można kupić ten prostownik?
PelletPol Koszalin: jeśli jeszcze nie kupiłeś to dobrze bo szkoda pieniędzy na to urządzenie. Nie nadaje się do ładowania aku z płynnym elektrolitem! Zbyt niskie napięcie końcowe. Rozruch w porządku i tylko to. Wpisz sobie w Youtube ,,test poranka,, znajdziesz tam odpowiedź dlaczego.
UsuńKabelki do klem mogą być do rozruchu motorynki, od razu widać, że prąd jaki ma przez nie płynąć, nadaje się do odpalenia latarki ledowej a nie do napędzania rozrusznika. W 3l dieslu Kia Carnivale nie ma różnicy czy bustr jest włączony czy nie. Generalnie całkowicie nie pomocne. Prostownik nie ładuje akumulatora tylko chce go permanentnie naprawiać. Przy temperaturach poniżej zera. Kiedy jest oczywiście najbardziej potrzebny w zimie ładuje tylko jak przyniesie się akumulator do domu. Brak obejścia elektronicznych systemów kontroli i wymuszenia ładowania niezależnie od parametrów, jak można to zrobić w klasycznych prostownikach. Co sprawia, że narzędzie jest do zabawy dla dzieci a nie do rozwiązywania problemów z prądem w aucie. Możliwe, że na jakimś innym ustawieniu – typ akumulatora itp. Prostownik zacznie ładować na mrozie może ktoś wie, jak go ustawić, żeby nie trzeba było wyciągać akumulatora??
OdpowiedzUsuńWitam wszyatkich mam pytanie czy naładuję tym prostownikiem aku 75A 750ah varta bo się zastanawiam nad zakupem.
OdpowiedzUsuńWitam,cena 219 trochę boli ale to jest prostownik do wszystkich aku to znaczy żel i agm wspaniała sprawa z rozróżnieniem a nie opcja bo automat wyłączy po naładowaniu, takie aku są montowane również w samochodach a nie tylko w łodziach zabawkach wózkach ups ach.Jeżeli chodzi o standardowe kwasówki to najmniejszy problem oby trochę jeszcze żył doładuje do odpalenia przy deklarowanym amp w 15-30 min,chyba że podła któraś z cel to aku śmieć.Reszta bajerów z tego prostownika to tylko plusy widzisz co prostownik robi i co ty mu załączysz (opcja)Jedyną nie wiadomą jest dla mnie ładowanie w niskich temperaturach nie sprawdziłem,druga to chińczyk anie nasz krajowy bo przecież to nie komputer a prostownik do wszystkich akumulatorów.
OdpowiedzUsuńWpisz sobie w Youtube ,,test poranka" to się przekonasz czy ten twój prostownik to wspaniała sprawa. Będzie teraz 3 edycja, można im przesyłać do testów prostowniki. Kanał mrakumulator.
UsuńNa Youtube w "test poranka" nie wszystko jest tak różowe jak to jest przekazywane. Aby to dostrzec trzeba mieć jakieś pojęcie o technice, a w szczególności o elektortechnice. Dopiero wtedy można coś dostrzeć. A'propps prostownika...Robi swoje, łąduje tak jak wszystkie prostowniki sterowane mikropocesorowo. Jeżeli z akumulatorem wychodzi coś nie tak jak trzeba, to należy szukać przyczyna w źródle tj. akumulatorze, a nie w prostowniku. To, że jeden ładuje trochę szybciej, drugi trochę wolniej nie ma żadnego wpływu na na jakość ładowania. Wszystkie współczesne prostowniki ładują tak jak należy, aby nie posadzić akumulatora. Inżynierowie, projektanci wiedzą co robią. a dyskusje pseudo specjalistów można odłożyć ad'acta.
Usuń...wszystko ok za wyjątkiem funkcji zasilacza, bo 10,5 V to trochę mało i mało wyczuwalne przyciski sterujące.Mile zaskoczyła mnie funkcja wspomagania rozruchu ! Na starym, ledwo palącym światła aku odpala 1.3 dieselka. Próby robiłem przy zerowych temperaturach...kompromis jakość - cena polecam.
OdpowiedzUsuńWitam zapaliły mi się wszystkie kontrolki na prostowniki
OdpowiedzUsuńStąd moje pytanie
Da się to jakoś uratować? Miał ktoś już podobny problem?
Po włączeniu do przodu świeca wszystkie diody
Witam ja właśnie jestem w fazie testowania starego aku i włączyła mi się opcja odsiarczania i czekam sprawdzimy jutro z rana po naladowaniu czy odpali 2.5 tdi v6
OdpowiedzUsuńDlaczego po podłączeniu do akum i wlaczeniu do sieci zaczyna migac REPAIR i niemanapiecia na klemach?
OdpowiedzUsuńInstrukcja obsługi str. 14. Repair - odsiarczanie. Czas pracy 30-120 minut. Napioęcie do 15,8V. Dlatedgo nalezy czekać aż prostownik zrobi swoje. Jeśli po zadanym czasie prostownik nie podejmnie pracy to oznacza, że akumulator złom.
UsuńBogdan
OdpowiedzUsuńNierozumiem tych wszystkich, którzy są zawiedzeni, że urządzenie nie nadaje się do rozruchu samochodu. Argumentując, że 75A nie nadaje się do tego celu. Przypomnę, że aana obudowie prostownika oraz w instrukcji jest jak BYK napisane, że jest to prostownik ze wspomaganiem rozruchu. Wspomaganie rozruchu a rozruch całkowicie padniętego akumulatora to zupełnie dwie różne sprawy. Padnięty akumulator uruchamia się urządzeniem rozruchowym z prądem min. 200-300A. Ten prostownik wydoli max. 75A. To zdecydowanie za mało, aby uruchomić silnik z padniętym akumulatore. Co najwyżej, tym urządzeniem można wspomóc akumulator, który kręci słabiutko. Taki jest jego cel.
OdpowiedzUsuńa da się w tym prostowniku wymusić funkcję odsiarczania? czy tylko on samd decyduje czy ładuje czy "naprawia"
OdpowiedzUsuńMam ten prostownik próbowałem korzystać z funkcji zasilacza DC 13,6V ale rzeczywiście nie daje pełnego zadeklarowanego powyżej napięcia (zdaje się że tranzystory mocy przy niższych napięciach np.10V są sterowane wolniejszymi impulsami i dlatego żarówka migocze a podłączony silnik ma skokowe obroty. Próbowałem to poprawić podbijajac napięcie poprzez dodanie równolegle kondensatora 4700uF między zaciski wyjściowe +i-. Podłączyłem również pod zaciski żarówkę H4 i po uruchomieniu funkcji zasilacza o dziwo żarówka rozjaśniła się do pełnego napięcia 13,6V. Niby więc pomogło ale w niższych temperaturach prostownik nie działa jak należy ("repairuje" i po jakimś czasie wywala error2). Po podgrzaniu wnętrza prostownika w mroźnym garażu suszarką do włosów niby po ponownym uruchomieniu zadziałał, nie wiem czy to jakieś niskiej jakości rezystory wrażliwe na zmiany temp. czy też inne elementy prostownika a może swoiste zabezpieczenie na niskie temperatury :).
OdpowiedzUsuńCzy ktoś wie co moze byc przyczyna tego prostownika ze nie laduje i zapalil wszystkie kontrolki
OdpowiedzUsuń